Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:37, 07 Maj 2016 Temat postu: Wibracje Daelima VJ |
|
|
Witam Drodzy Państwo mam problem ze swoim rumakiem, niestety zaczeło mnie to strasznie denerwować, powyżej 4,500/5000 obr na ramie motocykla narastają wibracje szczególnie w tylnej części bardzo czuć je na podnóżkach kanapie i na tyle motocykla ogólnie cały motocykl ma duże wibrację najmniej je czuję na kierownicy niestety nie mogę zlokalizować problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:44, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Wibracje powstały nagle?
Po przekroczeniu obrotów które podałeś ustają?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:54, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Możliwe że powstaly po rozbieralem silnika,poniżej tych obrotów nie są odczuwalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:59, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Sprawdz wszystkie śruby mocujące silnik do ramy, poluzuj i jeszcze raz dokręć może się poprawi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:11, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Jakos nie zwracalem na to uwagi wczesniej... u mnie tez do 5 tysiecy spokoj, komarek cicho pracuje i pieknie sie turystycznie jedzie. od ok 6 tysiecy kulturalny silnik zmienia sie, zaczynaja sie pojawiac drgania. a powyzej 7,5 tysiacach zaczyna sie zabawa ^^ ale drgania duze...
W tygodniu zmieniam naped. tylna zebatka tragedia.. moze lancuch powoduje takie drgania...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Sob 19:12, 07 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:15, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
A i jadąc na wysokich obrotach to w lusterkach już w ogóle nic nie widać takie wibracje. no mój łańcuch jest do wymiany ale bardziej się boje że to coś z silnikiem wał albo łożyska.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adrian920422 dnia Sob 19:19, 07 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:21, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie przy pewnych obrotach (nie mam obrotomierza) wpada w rezonans coś pod bakiem. Muszę to zlokalizować bo strasznie denerwuje. Ale to zmusza do wrzucenia wyższego biegu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:25, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ja mam problem z trzeszczącymi zegarami (prędkościomierz i obrotomierz oraz osłona stacyjki) przy obrotach około 7000-8000, ale tylko przy przyśpieszaniu. Podczas jazdy nie trzeszczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:52, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Foveon napisał: | U mnie przy pewnych obrotach (nie mam obrotomierza) wpada w rezonans coś pod bakiem... |
moze kolana
A moze tlumiki drgan (tulejki gumowe) nalezy wymieniac co iles lat...??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:03, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Nie to nie bak ale jakiś element pod nim. Troche tam grzebałem muszę tam zajźeć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:00, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Mnie gra bak jak jest poniżej 1/3 paliwa. Dźwięczy - jadę zalać do pełna... Znaczy, jeździłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:17, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Dźwięczyć to mi dźwieczy wydech i to coraz bardziej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:47, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Dzis wymienilem zebatke tylna... bla...bla... niewazne o napedzie bede pisal gdzie indziej...
jak mialem kolo w gorze (po wymianie napedu) wbilem 2 bieg i zwolnilem sprzeglo.. chcialem zobaczyc jak lancuch idzie... Ale o tym tez przeczytacie gdzie indziej
odwinelem szybko gaz a tam wibracje jak skurczy byk bla..bla..bla tez w sumie nie wazne... ale wazne jest to ze okazalo sie 2 sruby mocowania silnika dociaglem o prawie obrot!!! Gorna i dolna od strony tylnego kola. Mocowanie przednie z tulejka gumowa bylo dokrecone - teraz drgan prawie nie mam przy 6 tys obrotow... sprawdzcie u siebie czy silnik idzie dokrecic....
Czeka mnie jeszcze wymiana lancucha.... ale o tym gdzie indziej bede pisal...
Aha wszedzie pisalem ze mam zebatke z przodu 15 - guzik prawda mam 14 (tak to juz bywa jak sie liczyc nie umie)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Pon 20:48, 23 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:49, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
A sprawdzałeś poduszki pod silnikiem? Te miejsca gdzie jest on zaczepiony do ramy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:52, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Pappa, wrzucisz na manualu o których śrubach mówisz? Sprawdzę jutro.
PS. Dobrze, że egzamin mam z anglika a nie z matmy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:00, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
poduszka jest u mnie z przodu i wyglada dobrze (jak na 10 - 11 llat)
mocowanie silnika vj jest trzy punktowe.. tz z przodu masz blache ktora z rama laczona jest przez poduszke (tulejka gumowa) a na wysokosci zebatki przedniej masz 2 sruby, jedna z gory zebatki a druga z dolu. klucz 12.. na pewno je znajdziesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:32, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Muszę sprawdzić te dwie śruby, może być że się poluzowały choć wydaje mi się że przykręcałem je dość solidnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:35, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
daj moto na nozki, wbij dwojke (kolo tylne w gorze) i odkrec szybko gaz, obserwuj silnik - moj caly podskakiwal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:40, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Teraz mi się już nie chcę ale sprawdzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:47, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Po ciemku troche lipa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:49, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Tym bardziej na ulicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:01, 27 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Mogę przekląć? Okazało się, że przez rok jeździłem z niedokręconym silnikiem. Ja pier... .
Pamiętacie, jak wspominałem o tym, że moto mi rzęzi przy ok. 6-7 tys obrotów? Całość była bardzo odczuwalna szczególnie jak odejmowałem gaz. Myślałem, że to łańcuch. Pamiętacie, jak za mocno go naciągnąłem (wtedy cieszyłęm się, że przestał rzęzić, ale pojawiły się trzaski na przedniej zębatce). Łańcuch poluzowałem, trzaski ustały, ale rzężenie (tak to się odmienia ) powróciło.
Teraz już wiem, że wtedy, gdy za mocno naciągnąłem łańcuch to automatycznie poprawiłem mocowanie silnika (i już wtedy powinno mi to dać do myślenia).
Nie dało... Chwile potem znalazłem ten temat. Śrubki o których pisze Pappa nazywają się "engine hanger bolts"
Powinny być dokręcone z siłą 49 Nm. U mnie zanim klucz dynamometryczny się zblokował na obydwu gwintach zrobiłem 3 pełne obroty... . Efekt? Dziś wieczorem rozpędziłem "niuńkę" do 11 tys obrotów, słyszałem tylko szum wiatru, wydech i pracę tłoka. Po odjęciu gazu i zejściu do 3 tys silnik ani nie drgną. Masakryczna różnica.
Jednym słowem: Pappa jesteś mistrz. Wpadaj na zlot, wiszę Ci browara
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Pią 21:02, 27 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:58, 27 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
you welcome
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:53, 27 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Oby to i u mnie podziałało ale jednak boję się że to wina silnika i moich zabaw że skrzynią, zazwyczaj śruby przykręcam ile siły w rękach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:39, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
To źle, bo okolice 50Nm to gdzieś 1/4 siły z jaką powinno dokręcać się koła długim kluczem ręką. (Zazwyczaj koła w samochodzie 200-230 taki standard).
Może (jeśli u ciebie są) poduszki gumowe silnika są zbyt zgniecione i nie pracują, w VS są takie gumy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Pią 17:40, 03 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krogulec125
Hangaround
Dołączył: 08 Cze 2022
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:53, 23 Cze 2022 Temat postu: |
|
|
Witam pozwolę sobie odnowić temat. Przeczytałem tu wszystkie możliwe usterki doprowadzające do wibracji. U mnie przy 4k -4,5k obrotow zaczynają się takie wibracje że usiedzieć się nie da. Silnik dokręciłem bo rzeczywiście miałem luz na tych tylnych śrubach. Poduszkę silnika przednia mam nowa. Zębatki i lancuch też nowe. Niestety nie jestem w stanie stwierdzić czy powinny być jakieś gumy na śrubach fotela np które miały by to niwelować. Znacie może jakaś nowa przyczynę? Z góry dziękuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|