|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aleksandro
Prospect
Dołączył: 18 Cze 2018
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kluczbork Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:13, 29 Lis 2019 Temat postu: Pytania dotyczące, zaworow, napędu itp. |
|
|
Witam
Wiem że są różne odrębne tematy i niechce robić bałaganu lecz odpowiedzi na swoje pytanie nie znalazłem.
1. Pytanie chodzi o napęd, chciał bym go wymienić samemu. Nie chodzi o rodzaj Mo łatwo znaleźć na internecie lecz zestawy są z zapinka, uważacie czymozna kupić zakowke w takim sklepie motoryzacyjnym czy zostawić łańcuch na zapinke. Jakimi sposobami odkrecaliscie przednia zębate. Łańcuch mam założony i żeby go zdjąć musiał bym przeciąć, kiedyś tak zrobiłem w hyosung i zębatka nie chciała mi się odkręcić, słyszałem że zostawić napęd jak jest, złapać tylni hamulec i wtedy spróbować odkręcić przednia zębatke tylko w która stronę prawo czy w lewo? Znacie jakiś lepszy i sprawdzony sposób?.
2. Drugie pytanie dotyczy zaworow, wiem że w instrukcji cze a ustawić tłok na odpowiedni punkt ale czy samemu podejść do regulacji zaworow, czy ktoś z Was już to robił, były problemy z wyjściem płytek. Trzeba coś z rozrząd em ruszać, bo to nie sztuka odkręcić dekielek, coś się szarpie przedstawi i dupa zimna, a za taką robotę koło 300zl wołają, myślę czy nabierać i dać mechaników czy Samemu. Czy są jakieś problemy przy demontażu itp. Mój Daelim ma już 20tys przejechane i nic nie było robione w silniku, na 4 niego dociagne go do 100km/h jak jest wiatr a bez wiatru 110km/h a na piątym biegu 110km z wiaterkiem a pod wiatr 80-90km/h. Czy Panowie kupić sobie urządzono i sprawdzić kompresję silnika i wtedy zobaczyć czy coś grzebać w zaworach czy nic nie robić. Proszę o Wasza wypowiedź lub poradę. PozdrawiamAleksander
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Grzesiek
Member
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 519
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:29, 01 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Witaj
Odpowiadając na twoje pierwsze pytanie o łańcuchu to spokojnie możesz założyć ten z zapinką ja zawsze tak jeżdżę i nie ma problemu, nie trzeba zakuwać. Zawsze jest łatwiej potem go znowu ściągnąć na przykład przy ściąganiu koła. Należy tylko pamiętać o sposobie zakładania zapinki tzn. pełną stroną tzw grzbietem w kierunku ruchu łańcucha.
Aby odkręcić przednią zębatkę ja najpierw ściągam łańcuch a potem blokuję zębatkę np śrubokrętem w taki sposób iż wkładam go między zęby i blokuję o krawędź silnika lub jakiegoś elementu obudowy. Śruby nie są mocno dokręcone gwint standardowo prawy dużej siły nie musisz wkładać by je odkręcić. Oczywiście wcześniej WD nie zaszkodzi.
Jeśli chodzi o regulację zaworów to nie taki straszny diabeł. Na pewno pod deklem nie ma tam nic co mógłbyś przez przypadek urwać lub przestawić. Najlepiej pooglądaj sobie filmiki na YT ale robota jest prosta. Nie robiłem tego w roadwinie i nie wiem jak tam jest dokładnie zbudowane,ale w moim vs po prostu odkręcasz korek od strony lewej oraz od góry korek wziernika, ustawiasz kluczem chyba 15 wał na znaczniku i pomiędzy ramię a zawór wkładasz listki szczelinomierza. W przypadku dużego luzu redukujesz na śrubie regulacyjnej ramienia. I wszystko nie jest to trudne. Obrazowo to fajnie jest pokazane na filmikach.
Jeśli chodzi o kontrolę kompresji to nie warto kupować urządzenia ja podjechałem do mechanika i za 10 zł mi zmierzył, ale kompresja nie odpowie ci na problemy z zaworami, najlepiej zmierzyć szczelinomierzem. No chyba że masz uszkodzone gniazda zaworów i są nieszczelne a to już jest remont głowicy ale przy twoim niskim przebiegu to raczej nie możliwe. Chyba że jeździsz na nitro to zawory popaliłeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aleksandro
Prospect
Dołączył: 18 Cze 2018
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kluczbork Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:24, 02 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź. Do łańcucha spruboje przynajmniej stowka lub półtora za wymianę będzie zaosczedzona, a zawory to mam płytki to nie reguluje się tylko do wymiany jeśli są, tak mi się zdaje, popatrzę na wiosnę na. Teraz zimno i w garażu blaszanym nie będę tykac żeby jakieś elementów nie uszkodzić. Też jak będzie trzeba płytki kupić tociekawe gdzie, ale myślę że powinno się dostać w każdym sklepie, są uniwersalne. Lub będzie taka sytuacja ze w ogóle nie będzie trzeba. Dziękuję za info i dam znać też w poście dla innych też użytkowników na przyszłość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesiek
Member
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 519
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:27, 02 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
No pewnie że tak jak będziesz chcial zmierzyć luzy to slokojnie nie bój się niczego nie zepsujesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aleksandro
Prospect
Dołączył: 18 Cze 2018
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kluczbork Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:44, 21 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Dziś po sprawdzenie luzów , i stanu wszystkiego pod pokrywą zaworów . Wygląda wszystko jak nówka . Rozrząd dobrze ustawiony , zawory mają tyle ile podaje serwisówka . Dla Świętego spokoju jest sprawdzone i mogę spać Spokojnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|