Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati332
Support
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:11, 26 Maj 2017 Temat postu: Motocykl gaśnie, przerywa |
|
|
Cześć!
Posiadam Daelima Roadsport 125 2008, model na wtrysku, od jakiegoś czasu motocyk zaczął gasnąć na wolnych obrotach, na nie rozgrzanym silniku, jak się rozgrzeje to się stabilizuje, lecz też potrafi raz po raz zgasnąć, dodatkowo wczoraj gdy wracałem do domu motocykl zaczął strasznie przerywać i strzelać z wydechu w okolicach około 4/5 tys obrotów, gdy zjechałem na pobocze, wcisnąłem sprzęgło, motocykl zgasł, co może być powodem tych dolegliwości? Pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
daystar125
Member
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NLI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:51, 26 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
zacznij od świecy, ustawienia zaworów, cewka WN, PREWÓD WN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
draen
Prospect
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY/DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:22, 26 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
U mnie na gaśnięcie po wciśnięciu sprzęgła pomaga wyczyszczenie przepustnicy razem z tym zaworem od wolnych obrotów (Idle Control Valve - nie wiem jak po naszemu to jest). Po tym zabiegu nie ma szans, żeby zgasł a i obroty są równiejsze. Niestety efekt utrzymuje się maksymalnie kilka dni, ale to może być spowodowane tym, że też zdarza się strzał w wydech od czasu do czasu. Jak w końcu się wezmę za ustawienie zaworów to dam znać.
EDIT: Powyższe oczywiście dotyczy Daystara z wtryskiem. Nie mam pojęcia co zastosowano w Roadsporcie.
PS. Załóż temat w dziale Przywitaj się, bo zaraz zleci się kilka osób (w sumie słusznie )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez draen dnia Pią 8:28, 26 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mati332
Support
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:10, 26 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Ktoś wie, gdzie znajdę zawory w Roadsporcie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:10, 26 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Na głowicy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:11, 26 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Po zdjęciu pokrywy dobrze je widać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:20, 26 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
E tam widać tylko sprężyny i coś tam jeszcze. Zaworów nie zobaczysz. Przez dziurkę od świecy widać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mati332
Support
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:16, 28 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Zdjąłem górną pokrywe, widać coś takiego [link widoczny dla zalogowanych]
Co dalej, gdzie znajde te zawory? Jak się do nich dostać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kubaa3663
Prospect
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:03, 30 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Ten silnik nie ma automatycznie regulujacych sie zaworow?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 6:40, 31 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Regulacja mechaniczna jest.
A po co ma oglądać zawory?
Podejrzenie, że wyklepane?
Cała regulacja luzu zaworowego to śrubka do której jest dobry dostęp po zdjęciu górnej pokrywy silnika,
Szczelinomierz, ustawiasz 0,12 mm na wszystkich zaworach i tyle.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Claptonatari dnia Śro 6:46, 31 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mati332
Support
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:32, 13 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Zawory wyregulowane, ogólna regulacja motocykla zrobiona, nowa świeca, nowy olej, mechanik sprawdził całą górę silnika i niby wszystko dobrze, przestało przerywać, strzelać z wydechu, jednak na nie rozgrzanym silniku słychać klekotanie, i potrafi podczas rozgrzewania się zgasnąć 1/2 razy, jakieś pomysły co może mu jeszcze dolegać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:43, 13 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Zawory. Klekotanie to zawory, na zimnym klekocą to znaczy że mają za duży luz. Sam robiłeś czy mechanik mówił że zrobił?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mati332
Support
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:26, 13 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Dałem do mechanika, który sprawdził i powiedział mi, że zawory są dobrze wyregulowane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:31, 13 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Regulacja zaworów jest upierdliwa i mało na tym zarobku. Wielu mechaników olewa to bo dużo roboty, bo mało zarobią. Na dodatek poprawnie ustawić też trzeba umieć. A nie daj boże ustawiał lub sprawdzał na ciepłym silniku. Jak masz zaufanie do mechanika to wyklucz zawory. A jak nie jesteś pewien sprawdź sam lub daj do innego. Stukanie na zimnym na górze silnika to zazwyczaj objaw źle ustawionych zaworów lub rzadziej zużytego lub nie naciągniętego (napinacz) łańcucha rozrządu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:15, 13 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
ALE, zawory maja cykać a nie klekotać. Luz ma byc 0,12 mm nie mniej ni więcej na dolocie i wydechu. Wykręć i sprawdź napinacz (nie uruchamiaj moto, bez założenia i pewności że działa). Wymień świecę prewencyjnie. A jak to wszystko nic nie daje to kabel od cewki, faję. A jak nie to cewkę i kabel i faję. A jak to nic nie da to szukamy dalej. Warto też obejrzeć, czy koniki zaworów nie są wytarte. Przechodziłem to, regulacja na wytartych dała tyle, że wracałem trzymając moto 60km na busie. Jak nie słychać zaworów to czasem gorzej jak głośne. Czasem klekocze też sprzęgło przy źle wyregulowanej lince (ma być luz wg instrukcji). Za mało danych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mati332
Support
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:12, 14 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Dodam jeszcze, że gdy motocykl gaśnie, to nie spada stopniowo z obrotów, tylko od razu idzie do zera, np ma 1500 obrotów (na tyle jest ustawiony, czasami potrafią same podskoczyć do 2000) i od razu spada do 0
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:38, 14 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
odciecie zaplonu???
odpal go i nie ruszaj motocyklem. jak bedzie chodzil przez dluzszy czas - 15s to zacznij nim czepac na boki itp. jak wtedy zgasnie szukaj w stacyjce, wylaczniku awaryjnym (nie wiem czy roadsporty maja takowy) moze cos tam lata....
wiem ze brzmi to glupio ale duzo czasu nie stracisz na taki test....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
smugler
Prospect
Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:06, 15 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
to jest myśl.
Sprawdz jeszcze ten czujnik od stopki, on może powodować wylaczenie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smugler dnia Czw 11:06, 15 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mati332
Support
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:03, 16 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Tutaj filmik, gdzie słychać klekotanie i widać opisywany problem
https://youtu.be/HRk8ObRqPoA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DastiN
Support
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:10, 16 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Sprawdź czy masz napięty łańcuszek rozrządu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
smugler
Prospect
Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:00, 16 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
miga ci rezerwa, dolej wiecej paliwa zeby to wykluczyc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mati332
Support
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:04, 16 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Mechanik sprawdzał, napięty, przy dolaniu paliwa to samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mati332
Support
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:11, 22 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Ktoś jeszcze jakieś pomysły?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lucek2010
Prospect
Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WGM Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:43, 22 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Cześć, widze, że góra jest jak w S3, więc zawory reguluje się za pomocą płytek. Jeżeli mają luzy to mechanika czeka trochę pracy. Jak będziesz potrzebował to mogę opisac, jak mniej więcej to wygląda. Sam tego nie robiłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lucek2010
Prospect
Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WGM Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:48, 22 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Mogę Ci przesłać service manualna, tylko podaj maila na PW.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mati332
Support
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:00, 27 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
To raczej nie zawory. Jest podejrzenie, ze dzieje się coś z korbowodem oraz panewkami, musze jedynie czekać aż mechanik będzie mieć czas.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|