Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:03, 31 Mar 2017 Temat postu: Regulacja wajhy zmieny biegów |
|
|
Czołem
Zabrałem sie za regulację, gdyż mam dość wysokie podbicie w butach i kłopot z wetknięciem noska pod dźwignię...
Idea regulacji jest oczywista więc tu problemu niema, może warto tylko wspomnieć że cięgno działa na zasadzie śruby rzymskiej (prawy/lewy gwint)...
Ale że zawsze sobie coś wynajde do ulepszenia... Postanowiłem zbadać czemu moja wajha ma luz...
Luz jest jakby 'boczny/poosiowy'... Znalazłem dziada - Wajha osadzona jest obrotowo na trzpieniu, który sterczy z seta... Metal-metal, żadnej tulejki, żadnego łożyska... No i sie z czasem wyrobiło... Trzpień ma w otworze wajhy jakieś 0,5 mm luzu... Niestety prawem ramienia, na końcu dźwigni jest to juz dobre kilka mimimetrów - wyczuwalne i wkurwiające...
Jak to zlikwidować ? Podkładki pod śrubę nie dam, bo zacisne i nie będzie sie obracać.. Za mało miejsca żeby włożyć cos pomiędzy trzpień a otwór... chyba że papierek... Jakis pomysł ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:20, 31 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Blaszka z puszki po pepsi?
Ja w VL zrobiłem to tak że kupiłem delikatnie dłuższą śrubę, i z drugiej strony dowaliłem jej nakrętkę. I zacisnąłem tą obejmę na trzpieniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:24, 31 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Podkładka teflonowa. U mnie problem jest podobny ale luz jest na przegubach kulowych. Jak będzie wkurprzeszkadzać to se zamówię od czegoś innego romet albo cuś.
Mam taki pedał bo wymieniałem na podłogi zobaczę dziada jutro i ci powiem czy ma luz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:15, 31 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Blaszka miedziana / mosiezna 0,25mm i zrob z tego "panewke". Alu czy stali nie dawaj bo szybko obie rzeczy sie utlenia i wysypia. + cienka podkladka wysoka zeby nie wypadlo. kropla olejku przekladniowego i zapomnisz ze cos tam nie gralo. Srube najlepiej na klej aerofobowy czy jak on sie nazywa. Taki do gwintow. Ja juz jedna wajhe zgubilem... ;( kiepsko sie jedzie na 4 kilka kilosow do domu, przez miasto...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:36, 31 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Hehehe myślimy widać podobnie...
Miedzianej blaszki nie mam, ale, w międzyczasie dorobiłem 'panewkę', z blaszki z konserwy po makreli w pomidorkach:) Trzpień ma przewężenie - dokładnie takie żeby panewka pasowała... Zaczynam myśleć czy w orginale jej tam przypadkiem nie powinno być bo z jakiegoś powodu zwężkę zrobili..
Temat naprawiony - luzu ni ma, a but sie ładnie mieści pod wajhę
Podziękował
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|