Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek_em
Member
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 335
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PY (PO) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:57, 21 Mar 2019 Temat postu: Regulacja długości pręta hamulca tylnego |
|
|
Jako, że muszę naciągnąć łańcuch w moim moto, wczoraj oglądałem jak się do tego zabrać. Napinacze mają jeszcze duży zapas, tak jak na zdjęciu poniżej:
Natomiast problem widzę w tym, że po przesunięciu koła do tyłu wydłużyć muszę również pręt hamulca nożnego. Niestety jak na niego patrzę, to jest na samym końcu regulacji (gwinta na pręcie).
Moje pytanie jest czy jest jeszcze jakaś dodatkowa regulacja??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:58, 21 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Ja bym pręta nie ruszał... Bo jak znam życie i tak Ci nie hamuje tuż po naciśnieciu hamulca...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek_em
Member
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 335
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PY (PO) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:04, 21 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
właśnie nie, luzu na pedale brak, droga wciskania hamulca nożnego jest b.krótka...
Ale obawiam się, że jak odsunę koło o kawałek do tyłu (żeby naciągnąć łańcuch) to hamulec tylny poprostu zablokuje się
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtek_em dnia Czw 14:06, 21 Mar 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:17, 21 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Nie pamiętam jak u mnie w vl było ale wydaje mi sie że ta dzwignia była zamontowana na takim wieloklinie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek_em
Member
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 335
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PY (PO) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:38, 21 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
właśnie tak trochę kombinuję - przestawić dźwignię przy bębnie hamulcowym trochę do przodu motocykla i w ten sposób "wydłużyć" pręt hamulca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesiek
Member
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 516
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:30, 21 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Po długości gwintu wydaje mi się że ten pręt jest nie z tego motocykla. U mnie w vs koniec pręta jest ok 2 cm poza nakrętką. W każdym motorze tak jest. Bardziej przyjrzałbym się ewentualnie błędnemu zamontowaniu lub wymianie na dłuższy. Aby hamulec w ogóle zadziałał dźwignia musi być odchylona troszeczkę do tyłu motocykla lub max pionowo. Inaczej nie pociągniesz jej w przód. Przesuwanie jej na wieloklinie nie ma sensu gdyż jest już pionowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:40, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Na tym wieloklinie przestawiasz tak, zeby pret wystawal poza nakretke i zeby byl zachowany minimalny skok luznego pedalu hamulca. Pret jest okej. Sworzen przez ktory przechodzi pret jest obrotowy wiec bez problemu. Generalnie rozpinasz hampel, robisz dobry naciag, potem dopasowujesz wstepny naciag hamulca i patrzysz ile przestawic na wieloklinie. Srubka na precie to regulacja wg zuzycia, wieloklin to regulacja wstepna i od niej powinienes zaczac. Odrecasz srubke zabezpieczajaca, zrzucasz wieloklin, przesawiasz ile trzeba zakladasz ramie i skrecasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|