Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:26, 02 Mar 2017 Temat postu: krzywa (chyba) kierownica |
|
|
Słuchajta... po mojej jesiennej glebie na parkingu (bez szkód w zasadzie), okazuje sie że szkoda chyba jednak jest... Takie miałem wrażenie że symetria kierownicy przestała się z torem jazdy zgadzać, ale w jesieni olałem...
Teraz go dopieszczam przed pierwszym, pełnym sezonem i widzę tak:
Kierownica w VT, nie jest typowa. Ma dwa takie hmm króćce, pręty jak zwał tak zwał, przyspawane, i nimi siedzi w pólce, w której są tuleje w których te pręciki siedzą... Otóż, wtedy glebnąłem na lewo. Teraz siedząc na moto, mam wrażenie, że kierownica jest właśnie w lewo odrobinke skręcona względem półek i koła. Bliższa diagnoza wykazała, że prawy z tych wsporników w swojej tulei siedzi idealnie prosto / pionowo, ale lewy, jest przechylony odrobine w tył... Sprawdziłem śruby - są dokręcone na maksa... Da się to jakoś wyprostować? Metal wydaje sie nie zgięty. Na moje oko, guma w której to siedzi dostała w dupę i się ścisła w jedna stronę, powodując przechylenie tego trzpienia.... Niby nic, ale strasznie to wkurwiające jest (teraz jak juz wiem)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:43, 02 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
A nie przekręciły Ci się lagi na półce?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:11, 02 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Nie.. lagi rozkręcałem juz po tym i są złożone na suwmiarkę dokładnie
Reszta, tzn obie półki i lagi względem siebie, półek i koła sa proste i symetryczne. Moto jechało poprawnie, bez ściągania...
Widzę ewidentnie że ten pręt (lewy) ltóry jest dospawany do kierownicy, jest w tulei przechylony w tył... Dolna krawędź tego pręta jest z przodu, o około 1-2mm wyżej względem półki niz z tyłu... Ta sama krawędź w prawym elemencie, jest idealnie równolegle symetryczna względem półki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:27, 02 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Pomierz sznurkiem końce rączek do środka półki ale niestety musisz ściągnąć osłony aby mierzyć od rzeczywistego końca kierownicy. Może kierownice wygięło ku górze albo do środka z jedne strony jak motór się wyłożył. Można by to wyprostować na siłę np kluczem do rur ale chrom pójdzie w diabły albo spróbuj zaprzeć się i naprostować ale sprawdź dokładnie w którą stronę ciągnąć żeby nie pogorszyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:04, 02 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Tu widać te tulejki z przodu
A tu wyraźnie ta która siedzi krzywo
Poza tym kierownica jest prosta w każda strone Symetryczna znaczy się...
Prosze sie z zacieków i kurzu nie śmiać - moto w trakcie przywracania do życia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:13, 02 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
No moim zdaniem to jednak masz to wygięte...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:22, 02 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Cień tak pada... metal zdecydowanie jest prosto...
Jak pchne w przód to w tulei wyraźnie sie przesuwa i wtedy całość prosto jest...
Ideałem było by wymienić te tulejki, tylko jak tego szukać ?
Albo nowa kierownica... tylko jak z mocowaniem...? Da sie jakies risery dobrać do typowej kierownicy z allegro ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3607
Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:53, 02 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Zluzuj spód i ustaw, powinien być minimalny luz właśnie na takie sytuacje, skręć i powinno być okej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:09, 02 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Odkręciłem i zbadałem pacjenta...
Jest źle...
po 1 po skręceniu, nie wróciło do pionu - nadal tuleja jest przekoszona.
po 2 potwierdziłem - metal prosty jak strzała - problemem jest tuleja która jest gibnięta w tył, powodując przekoszenie kierownicy w lekkie lewo..
po 3 po bardzo mocnym skręceniu, widze że w obu tulejach całośc sie giba całkiem sporo...nie wiem czy tak ma być, ale nie wydaje mnie sie...
po 4 - niestety tuleje są wprasowane w półkę... marnie widzę sensowne zrobienie z tym bez rozkręcania główki ramy i wyjmowania półki na stół...
Zastanawiam się czy tam musi być taka amortyzacja (bo chyba takie jest zadanie tych tulejek)... Bo jeśli nie, to mogę dać 2 podkładki pomiędzy półkę a metalowy kołnierz widoczny na zdjęciu, tulejka wejdzie w otwór podkładki.. skręcę i będzie prosto.. ale też sztywno...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3607
Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:46, 02 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Tuleje maja tlumic wibracje, ale nie polecam ingerencji typu podkladki w polke. Zwlaszcza z nieutwardzonych podkladek...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:16, 03 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
A po co maja być utwardzane? One tam nie będą przenosić żadnych obciążeń... Posłużyłyby bardziej jako piloty / prowadzenie dla właściwych elementów kierownicy, żeby je w pionie utrzymać...
Znalazłem opis takiego rozwiązania dziś - co prawda rzecz się tyczy yamahy i to enduro, ale konstrukcja taka sama... Jeśli to ludziom w terenie wytrzymuje, to u mnie na asfalcie tez musi
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zrobiłbym to po bożemu, ale orginalnych tulei nie ma a jeśli by były to spory kłopot z wymianą, a nie mogę dobrać pasujących riserów żeby całą kierownicę wymienić... Zresztą takie osobne risery, aby pasowały, zapewne również korzystałyby z tych tulejek...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:31, 03 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
roadwin ma na sztywno krecone ramienia kierownic (prawa, lewa sztuka) do lag, bez zadnych gum i rak nie urywa....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:04, 03 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Ale to chooper jest... komfortowo ma być
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:22, 03 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
to moze rekawice antywibracyjne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:58, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Ok.. zrobione - dla potomnych - podłożyłem piękne podkładki budowlane M20 - pasuja idealnie. W sumie weszły 4 sztuki, po 2 na dół i na górę... Kierownica po skręceniu się wyprostowała, ale i tak minimalny luz został więc rąk nie urywa... Podkładki są miękkie, a castoramowego gównolitu, więc jak by cos to zapewne się dopasują...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|