Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Daelim vl 125 Daistar
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stefan
Prospect



Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OKR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:59, 11 Sty 2016    Temat postu: Daelim vl 125 Daistar

Witam jestem pierwszy raz na forum kupiłem deilima vl z 2004 roku mam pytanie jak odpalam go to na ssaniu ma te same obroty ja bez ssania a jak jest ciepły to ma zamałe obroty czy morzna ustawiac ssanie z gory dziekuje za pomoc

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez stefan dnia Sob 22:28, 04 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:29, 11 Sty 2016    Temat postu:

Witam.. Mam co prawda inny motocykl ale gazniki sa te same... masz w nim 2 sruby do regulacji. sruba z dolu gaznija to regulacja skladu mieszanki (stosunek ilosci paliwa do powietrza)... im wiecej ja wkrecisz to bedzie wiecej paliwa w stosunkubdo powietrza.. wykrecajac odwrotnie wiecej powietrza od paliwa... 2 sruba regulacyjna gaznika jest z boku. Jest to sruba do ustawienia obrotow. wkrecajac wziekszasz obroty. Wykrecajac obroty maleja...
W Twoim przypadku skoro mowisz ze po zagrzaniu motocykl ma za male obroty wkrec srube z boku gaznika. Nie weim czy vl ma obrotomierz bo nie pamietam, jak ma to ustaw obroty ok 1700..
Zwiekszenie wolnych obrotow bedzie mialo tez wplyw na prace podczas ssania...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:42, 11 Sty 2016    Temat postu:

1700 na jalowym to za duzo, instrukcja mowi 1400 +/- 50.
Co do ssania to mi tez sie obroty od ssania nie zmieniaja ale ze ssaniem lepiej zapala i "czuc" ze inaczej sie zachowuje. Jesli masz gaznik SLC to regulacja tak jak Pappa2 wspomnial.

Btw, przedstaw sie razem z motorem, napisz cos o sobie w dziale "przywitaj sie". Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ptakus
Prospect



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:51, 11 Sty 2016    Temat postu:

W moim VL Daystar jak odpalam zimny silnik bez ssania to jest bez problemu a jak odpalam ze ssaniem to odpala i od razu gasnie.Na razie mi to nie przeszkadza ale po kiego to ssanie jak nie działa jak trzeba?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:11, 11 Sty 2016    Temat postu:

Ja mam zaś na odwrót w VS, jak jest zimno (10-15 stopni) + np. deszcz, to ssanie pomaga, a bez niego gaśnie. Zaś jak jest ciepło, nie muszę go używać. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:31, 11 Sty 2016    Temat postu:

wedlug instrukcji z roadwina obroty 1600 +- 100... osobiscie wole ustawiac na 1650-1700

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:02, 11 Sty 2016    Temat postu:

W sumie, VJ'tka ma być gotowa na szybkie wkręcenie na obroty, więc na starcie jak ma bliżej to lepiej... Smile Wiemy o co chodzi. To taki szybki dzik wśród Daelimów. A czopasy na spokojnie... Hiohiohio
Koniec końców, jak ustawi na 1500 będzie w sam raz. To dobre jałowe na jeden garnek tak ogolnie rzecz biorąc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:15, 11 Sty 2016    Temat postu:

Calkiem mozliwe...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daystar125
Member



Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NLI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:08, 13 Sty 2016    Temat postu:

Jan u siebie mam 1500 obrotów i jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:31, 02 Lut 2016    Temat postu:

witam też mam Daelim vl 125 Daistar 2002r i też mam problem z obrotam gaśnie mi jak zjade z sania byłem u kilku mechaników żaden nie umi ustawić gaznika powiedziałem im że sa dupami a nie mechanikami może ktoś umi i mieszka blisko katowic zapłace ja sie tego nie chytam niechce więcej popsuć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:04, 02 Lut 2016    Temat postu:

Duch,
Spróbuj tego:

http://www.125daelim.fora.pl/mechanika-elektryka-ogolna,60/regulacja-gaznika-poradnik,142.html

A jeśli masz gaźnik SLC to zajrzyj jeszcze tutaj:

http://www.125daelim.fora.pl/mechanika,12/gaznik-vs-slc,10.html

Wszystko "na forum" albo jest, albo będzie. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:19, 03 Lut 2016    Temat postu:

witam i stało się tak jak mówiłem spieprzyłem więcej teraz nie chce gadać nic a nic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:26, 03 Lut 2016    Temat postu:

Duch, nawijaj, zobaczymy co sie da zrobić. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:26, 03 Lut 2016    Temat postu:

jesli to nie mechaniczne uszkodzenie czegos tylko regulacja to to ogarniemy przez forum...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian920422
Member



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:29, 03 Lut 2016    Temat postu:

A jeśli mechaniczne to będziemy drutować Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:32, 03 Lut 2016    Temat postu:

hmm to gaznik zalewa cały czas świece i krenci kreci ni nie pali a do tej dolnej śruby dojść to masakra

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian920422
Member



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:36, 03 Lut 2016    Temat postu:

może za słaba iskra a przy tym za duża dawka paliwa, napompowałeś akumulator ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:48, 03 Lut 2016    Temat postu:

Podstawowe pytanie co robiles zamim to sie stalo...
Rozbierales gaznik? czy tylko regulowales?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:10, 03 Lut 2016    Temat postu:

chciałem poprawic obroty były za wolne i pokreciłem pierwszą śrubkom i zaczeło się piepszyć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:02, 03 Lut 2016    Temat postu:

Tylko Którą? Jutro pójdę do garażu i zrobię zdjęcia mojego gaźnika i je wrzucę to pokażesz którą ruszyłeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:07, 03 Lut 2016    Temat postu:

tą boczną ta co jest za cięgnem linki gazu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:20, 03 Lut 2016    Temat postu:

Są 3 linki.
1. Od ssania (po lewej siedząc na wprost)
2. Na górze od przepustnicy (gazu)
3. Od przyspieszacza. (po prawej siedząc na wprost)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 3:18, 04 Lut 2016    Temat postu:

pewnie teraz nie pamietasz w jakiej pozycji (ilosc obrotow sruby) byla ta sruba zeby przywrocic do poprzedniego stanu? ale to nic.. teraz zalewa ci swiece ze wzgledu na ilosc mieszanki...
nie wiem czy prawidlowo byla wczesniej ustawiona mieszanka (dolna sruba) i bym zaczol ustawiac wszystko od poczatku..
jednak pojdzmy na skroty i zajmijmy sie tylko boczna sruba aby przywrocic stan poprzedni..
zanim sie tym zajmniemy wykluczmy inna rzecz. wykrec swiece i sprawdz iskre. jak ok to jedziemy dalej... "ok" znaczy iskre w jednym punkcie, wyrazna..
bierzemy kombinerki lapiemy swiece w metalowej czesci i wygrzewamy elektrode swiecy. ja uzywam kuchenki na gaz... chodzi o to ze zimna swieca latwiej sie bedzie zalewala. paliwo ktore nie zostalo spalone slabo odparowywuje z zimnych elementow. swiece wygrzewaj do mniej wiecej takiej temperatury aby parzyla przy dotyku Smile tylko nie do czerwonosci... przy wkrecaniu goracej swiecy wloz mniej sily niz wzykle!!! najlepiej swiece wkrecac palcami przez nasadke do oporu nastepnie delikatnie kluczem dokrecic. rozgrzany gwint swiecy jest rozszerzony wiec delikatnie z kluczem!!!
sprubuj teraz odpalic BEZ ssania... nie wiem w jakiej pozycji jest sruba boczna. czy w porownaniu z stanem poprzednim jest wkrecona bardziej - wieksze obroty biegu jalowego czy wykrecona-nizsze obroty.. dlatego mozesz przy odpalaniu dotac troche gazu. troche znaczy ruch ok 1cm na manetce...
jezeli nie odpali znow podgrzej swiece.. i powtorz wszystko od nowa... max 3 razy powinno starczyc...
aha. przed podgrzaniem wyczysc elektrody gdybys zauwazyl jakies nieprawidlowosci-nagar itp..
Gdy motor odpali a powinien zagrzej go i wtedy boczna sruba ustawiaj obroty.. pamietaj o wyluzowaniu linki gazu przed regulacja...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Czw 3:21, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:31, 04 Lut 2016    Temat postu:

witam ja widziałem dwie linki uruchmiłem go nawet się karnołem gaz mi potem w garażu nawet nie chciał zapalić zaś coś bedzie z gaznikiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:37, 05 Lut 2016    Temat postu:

witam ponownie dziś robiłem maszyne i dalej wariuje robiłem tak jak mi pisał kolega i było ok ale po czasie zaczął wariować na obrotach po włonczeniu skoczył na 5tyś i niechciał zejść krecenie śrubkom nic nie dało
a nie dość tego zaczął kopcić strasznie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian920422
Member



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:48, 05 Lut 2016    Temat postu:

za duża dawka paliwa skoro kopci chyba że pali olej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:22, 05 Lut 2016    Temat postu:

Raczej olej nie tylko za malo powietrza a za dużo benzyny (jest korzyść, mniej się silnik grzeje, ale bez przesady też), jednocześnie oprócz regulacji obrotów trzeba kręcić śrubką od mieszanki. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian920422
Member



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:42, 05 Lut 2016    Temat postu:

A że tak nawiąże do odpalania, jazdy, dodawania gazu, ruszania.
Zauważyłem że podczas nagłego odkręcenia manetki moto się zamula, muszę stopniowo dodawać gazu (turbo dziura Smile). Czy to tak ma być, jak to jest u was.
I jeśli chodzi o ssanie to u mnie to jakoś nie działa jak włączę na ful to gaśnie bo zapewne go zalewa a jak mniej to żadnej różnicy nie ma czy na ssaniu czy bez.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:51, 05 Lut 2016    Temat postu:

Adrian, możesz mieć tę samą przypadłość co ja. Uszkodzona pompka przyspieszenia. Czasem odkręcę (w trasie) fest i idzie jak burza a czasem zmula przez sekundę i zbiera się jak chiński flak. I tak czasem to nie występuje, czasem co drugi czasem co trzeci raz. Ja już wiem, że pompkę przyspieszenia mam skopsaną itd, więc się tego spodziewam. Nie za bardzo wiem jak to sprawdzić ale mi to gość od gaźników który mi czyścił i regulował gaźnik powiedział. I tak samo, na jałowym, jak jest odpalony, czasem odkręcę na postoju i go zaleje a czasem się zbierze i jest gotowy do startu ze świateł. Dlatego zawsze odkręcam parę razy ale nie do końca szybko tylko cykam po jedną czwartą manetki i tak jakoś już podświadomie czy coś czuję kiedy dobrze trafiam i wtedy ogień na tłok. A co do regulacji, ja mam specjalnie trochę zwiększoną ilość paliwa do powietrza właśnie, żeby się nie grzał, jest trochę słabszy ale nie grzeje się tak wściekle. Po pierwszej regulacji to szedł serio jak burza ale grzał się szybko nawet w chłodne dni czy o 5 rano jak cisnąłem do pracy (akurat miałem gdzie indziej zleceni i 20km było do zrobienia) i czułem, że mimo temp dość mocno się grzeje, znaczy przez buty, że raczej nienaturalnie jakby to powiedzieć. Więc dostał większą dawkę paliwa, dynamiczność i moc lekko spadły odczuwalnie ale nie jakoś koszmarnie, i teraz spokojnie już można jeździć. Smile
I tak jak na czoperowatą 125 uważam, że faktycznie ten VS idzie świetnie. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian920422
Member



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:06, 05 Lut 2016    Temat postu:

No mi tak się zachowuje tylko tak do 1/4 manetki jak już dostanie obroty to można go żyłować dalej już bez problemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:12, 05 Lut 2016    Temat postu:

powiem tak jak miałem ściągnięty cały filt to tak nie kopcił po założeniu i odpaleniu nieszło wysiedzieć w garażu i przy do dawaniu gazu dusił się a ja razem znim Crying or Very sad Crying or Very sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:15, 05 Lut 2016    Temat postu:

U mnie to jest w normie, tylko ja początek odkręcam powoli, żeby pozwolić mu wejść powyżej 3k zimny i powyżej 4-5k jak jest lodowaty (+18 na dworze ale odpalony pod długim postoju). Albo pompka przyspieszenia (gazniki slc podobno częsta awaria ze wzglęgu na wiek) albo zła mieszanka. Tak jak mowie, na uboższej mieszance rzadziej mu się zdarzało to, ale grzał się za bardzo, nie wiem, może było dobrze z ustawieniem gaźnika a mam problem z pompą oleju a może był ustawiony na zbyt ostro a problem jest z pompką. Jak wiemy w silnikach spalinowych da się uzyskać więcej mocy i dynamiki ZAWSZE w porównaniu z fabrycznym ustawieniem ale wtedy cierpią silniki na inne przypadłości które właśnie wycisza się i tłumi poprzez ustawienia zapłonu i mieszanki. Smile (dlatego sondy lambda się różnią i generalnie przy tych samych spalinach pokazują nieraz różne wartości porównując z różynych silników moto lub auto). Sondy są dobierane, żeby mieszanka była dobra dla silnika a nie dla mieszanki stechiometrycznej, dlatego są różne w zależności od najlepszej opcji dla silnika (trwałość). Aczkolwiek nic nie wiemy nadal i chodzimy jak dzieci po ciemnym pokoju, bo trzeba by dostać z fabryki wynik analizatora i jechać ustawiać gaźnik na SKP wg. producenta. Choćby dla porównania. Na szczęście jako Polacy radzimy sobie ze wszystkim tak i Daelimy jakoś bez instrukcji i serwisówek jeżdżą w Polsce i jeździć będą. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian920422
Member



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:20, 05 Lut 2016    Temat postu:

Wystarczy kawa z mlekiem na świecy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:29, 05 Lut 2016    Temat postu:

dolna sruba jest na maksa dokręcona ja się już podaje Crying or Very sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:34, 05 Lut 2016    Temat postu:

W bardzo teorii i dość w praktyce. Teraz technologia (teraz +/- 10-15 lat) jest taka, że kolor świecy to część sukcesu. W niektórych autach / motocyklach kolor świecy nie mówi nic, chyba że na serwisie. To raczej opcja na wstępne ustawienie pojazdu jeśli da się to regulować. Mieszanki są zmieniane w zależności od paliwa, temperatury, czystości filtra, średnich temperatur etc. W nowoczesnych autach przejedziesz 20 km wyciągniesz świecę i będzie biała. Za drugim razem czarna. A za czwartym i piątym kawa z mlekiem. A koniec końców, jest tak, że zależnie od silnika, świecy, przewidzianego użytkowania może być jaśniejsza lub ciemniejsza. Nawet określenie kawa z mlekiem, nawet dla mężczyzn może znaczyć coś innego. Smile
Jeśli mam świecę kawa z mlekiem a ewidentnie czuję, że silnik się grzeje to i tak powinienem zwiększyć dawkę benzyny i wyregulować jałowym, wiem, że wiesz o co mi chodzi. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:37, 05 Lut 2016    Temat postu:

Duch napisał:
dolna sruba jest na maksa dokręcona ja się już podaje Crying or Very sad


Dolną śrubę wykręć tak, żeby było widać 2, 3 lub 4 zwoje a reszte staraj się załatwić tą śrubą od prawej strony, od hamulca nożnego. Smile

Nie poddawaj się! Smile
Wkręcona do końca to na bank nie jest dobre ustawienie. A jak silnik zimny to daj mu pochodzić ile się da. Regulacji dokonuje się bez ssania na gorącym (15-20 minut pracy lub 5-10km jazdy) silniku.
Trzymam kciuki, cierpliwości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Pią 20:38, 05 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian920422
Member



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:37, 05 Lut 2016    Temat postu:

Duchu jak masz wkręconą na max to nie ma powietrza,Rushrod ale w przypadku daelimów to chyba nie ma jakichś super komputerów pod siodło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:41, 05 Lut 2016    Temat postu:

adrian920422 napisał:
Duchu jak masz wkręconą na max to nie ma powietrza,Rushrod ale w przypadku daelimów to chyba nie ma jakichś super komputerów pod siodło.


Nie mówię, że komputer, ale normalna praca silnika to nie zawsze idealna Lambda. Przydaloby się wiedzieć jaki skład spalin powienien mieć, to wtedy na SKP zrobiłoby się fabrykę i spokój. Gaźnik to gaźnik, nie oszukasz, a silnik to silnik i jego potrzeby są różne w zależności od konstrukcji. Nie mówię że to ogromne różnice, ale jakieś są. Idealna Lambda rzadko występuje. Np. ople a i kawasaki jeśli chodzi o silnik lubią bogatszą mieszanką a toyota/lexus czy suzuki uboższą. I już kolor świec będzie się różnił... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian920422
Member



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:45, 05 Lut 2016    Temat postu:

Nie znam się więc się wypowiem, ważne żeby dobrze chodziło i jak najdłużej i tyle. Po za tym silnik musi osiągnąć swoją temp. Pracy, masz w nodze termometr?? Laughing

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adrian920422 dnia Pią 20:47, 05 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:50, 05 Lut 2016    Temat postu:

Nie mam, ale jak od strony sprzęgła przez zimowe martensy aż parzy to coś jest bardzo nie tak i to na sto procent.

Duch, wykręć dolną śrubę tak, żebyś widział 3 zwoje i dopiero próbuj regulować, jak zacznie chodzić, to mu nie odkręcaj, niech się zagrzeje na spokojnie i dopiero szperaj przy gaźniku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:16, 05 Lut 2016    Temat postu:

A wiec tak.. to ze poszedl dym to skutek palonego oleju silnikowego.. ale spokojnie to normalny objaw jak przy takiej pogodzie zimny silnik wkreci sie na 5 tys obrotow.. mowiac najprosciej tlok, pierscienie, gdy sa zimne slabo dolegaja do scianek i przez to olej silnikowy dostaje sie do komory spalania.. dlatego kopci...
Co do ustawien mieszanki... koloru swiecy itp..
Na poczatek szybka informacja ze sruba od ustawien mieszanki regulujemy stosunek paliwa do powietrza ktora wplywa do cylindra TYLKO i wylacznie na niskich obrotach.. gdy trzymamy motor na ok 3 tysiecy obrotow to ta srubka mozemy sobie krecic jak nam sie chce i nie bedzie zadnego efektu na silniku! Dlaczego? Dlatego ze przy podnoszeniu przepustnicy powietrze inna droga leci i zabiera paliwo. Czyli wolne obroty to droga przez kanal regulowany sruba od dolu plus sruba boczna. srednie obroty iglica. wysokie dysza glowna... hdzies juz o tym pisalem Wink
Wysylam Ci fotke o ustawieniu wg instrukcji roadwina.. po angielskiemu.. wyjsciowym parametrem ustawienia dolnej sruby to wykrecenie jej o 2 i ⅛ obrotu...
Reszte regulacji masz w moim poscie ktorego kink dal Rashrod...
Jak cos to pisz.. tylko z odpisywaniem moim niekiedy moze byc roznie ze wzgledu ze mam juniora 16 miesiecznego w szpitalu - zapalenie pluc...
aha jeszcze fota Smile

dobre ze podglad dalem bo bym o swiecy nie napisal:)
a wiec piszac krutko... kolor swiecy jak najbardziej powie nam prawde na temat spalania. tyle ze jak pisalem wyzej przy roznych obrotach z roznych drog leci mieszanka. Dlatego regulacja dolnych obrotow jest sruba, srednich iglica, wysokich wymiana dyszy glownej... i dla kazdej z tych drog kolor swiecy moze byc inny..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:44, 05 Lut 2016    Temat postu:

A może pływak się zawiesił, iglica jest źle ustawiona. Jest kilka możliwości zalewania silnika. Nawet mocno rozregulowany gaźnik nie powinien aż tak zalewać. Przyspieszacz to membranka plus spręzynka. Jak nie działa to coś z tych żeczy nie działa. Gaźnik daelima jest mało skomplikowany jedynym udogodnieniem to przyspieszacz. Daleko mu do dwókomorowego webbera ktorego regulowałem pare ttugodn w fordzie taunusie.
Możliwe ze najprościej bedzie kupić nowy gaźnik za 130 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stefan
Prospect



Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OKR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:44, 05 Lut 2016    Temat postu:

Witam duch jak u min czysciłem gaznik odkreciłem pokrywę gdzie jest pływak i czysciłem duszę są dwie ale jak odkrecilem dysze gdzie chodzi iglica to wypadało mi tuleja ta co wchodzi iglica do niej złożyłem gaznik bez tulejki i też nie mogłem sobie dac rady

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:01, 06 Lut 2016    Temat postu:

nie rozbierałem gaznika teraz to zrobię mam go w domu kranik też nawalony jest cały czas podaje paliwo a gdzie idzie kupić gaznik na allegro niema

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stefan
Prospect



Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OKR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:29, 06 Lut 2016    Temat postu:

A ci mechanicy nie rozbierali tego gaznika jak go rozbiezesz to sprawdź pływak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:38, 06 Lut 2016    Temat postu:

Pappa2 dziękuje życzę szybkiego powrotu do zdrowia juniorowi a ja poczekam dzieciak ważniejszy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:06, 06 Lut 2016    Temat postu:

Dariusz wymieniał gaźnik na nie oryginalny uderz do niego.
Tu masz temat:
http://www.125daelim.fora.pl/przywitaj-sie,10/witam,132.html#1072

A tu masz gaźnik - wygląda znajomo:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:44, 06 Lut 2016    Temat postu:

Nowy czy uzywany i tak bedzie wymagal regulacji pod dany motocykl...
jak ustawisz dolna srube na 2 i ⅛ obrotu to motocyklem bedzie mozna juz jezdzic bez wiekszych problemow. tj bedzie sie gdzie tam przyduszal itp ale bedzie mozliwa jazda.. takze jezeli to nie jest jakies uszkodzenie mechaniczne, lub jakies przytkanie dyszy ustawienie tej sruby rozwiaze twoje problemy. Pozniej tylko boczna sruba ustawic wolne obroty...
junior bierze antybioryki dozylnie i widac poprawe..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:41, 06 Lut 2016    Temat postu:

Pappa2 witaj wiem ile to nerwów kosztuje jak się ma dziecko w szpitalu przechodziłem to . to powiec czy mam rozbierac gaznik czy to ma sens

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:46, 06 Lut 2016    Temat postu:

Foveon dziękuje za tematy a ten gaznik jest taki sam jak mój ale tak jak mówicie zrobię dolna śruba po puszczona a potem boczna dziekuję za pomoc jaj zrobię odezwę się

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:58, 06 Lut 2016    Temat postu:

Rozbierz gaźnik to nic skomplikowanego.
Ostrożnie nie ma tam większych niespodzianek nic nie wylatuje jedynie pływak trzyma się na sworzniu i z nim delikatnie.
Sprawdź czy nie przepuszcza zawór pływaka (dmuchaj w rurkę od paliwa i podnieś pływak do góry powinno zamknąć dopływ).
Sprawdź pływak czy nie jest dziurawy i nie ma paliwa w sobie.
Możesz wszystko wyczyścić benzyną ekstrakcyjną i pędzelkiem. Dyszę przedmuchaj sprężonym powietrzem lub gazem do zapalniczek.
Sprawdź wszystkie dyszę i wszystkie śruby regulacyjne czy nie są uszkodzone.
Sprawdź iglicę od przepustnicy czy dobrze jest włożona, ona też ma regulację. Sprawdź uszczelki. Wyczyść przedmuchaj i skręć. Poniżej schemat naszych gaźników:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:34, 06 Lut 2016    Temat postu:

wedlug mnie sprobuj najpierw ustawic sruby. jak dalej bedzie lipa to czyszczenie tak jak foveon pisze.
raz rozebrany gaznik moze lapac lewe powietrze dlatego zaleca sie wymiane uszczelek, a z zakupem ich moze byc problem... dlatego najpierw proponuje sama regulacje...
foveon swietne zdjecie gaznika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:28, 06 Lut 2016    Temat postu:

hej witaski u dało się z waszą pomocom sam bym tego nie ogarnoł jestem wam wszystkim bardzo wdzięczny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:29, 06 Lut 2016    Temat postu:

Pochwal się co zrobiłeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:37, 06 Lut 2016    Temat postu:

Pappa2 właśnie tak zrobiłem dolną ustawiłem tak jak była na szczęście były ślady regulacja boczną i jest ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:48, 06 Lut 2016    Temat postu:

gaznika nie robierałem a jeszcze okazało się że było coś z linkom przetem bo był luz i nie było już regulacji na lince do gazu poruszałem ją zaskoczyła chyba jest dzielona pod bakiem i znikł luz na śrubie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:47, 06 Lut 2016    Temat postu:

No i fajnie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:34, 07 Lut 2016    Temat postu:

Sukces. Nic tylko się cieszyć! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daystar125
Member



Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NLI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:03, 07 Lut 2016    Temat postu:

stawiasz piwo chłopakom hihi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:07, 07 Lut 2016    Temat postu:

witam kiedy zlot to pogadamy fajnie by był się spotkać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin