Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

przednie amortyzatory

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VC/VS / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:42, 27 Lut 2016    Temat postu:

No tak, wiadomo, olej w silniku czy plyn hamulcowy trzeba. Rozrządu nie robię póki uszczelniacze nie puszczą albo pasek się nie zerwie. Mam bezkolizyjny. Ach, stara dobra Japonia... Smile Czyli zasada - po co zmieniać coś, co jest dobre / sprawne. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:55, 27 Lut 2016    Temat postu:

Niby tak, ale znasz efekt domina...
Tez nie zamierzam wszystkiego wymieniac na nowe.. powod prosty - kasa. Ale jakos zadbac o swoj sprzet trzeba.. tyle w teorii, a praktyka to tak jak u Rashroda :p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:00, 02 Mar 2016    Temat postu:

Dziś zabrałem się za wymianę oleju w lagach Smile
Oleju prawie w ogóle nie było Crying or Very sad wylałem z obu lag około 150ml Crying or Very sad
Lagi zalałem olejem do skrzyń automatycznych Hipol ATF II D Smile (z polecenia Foveon-a) po 250ml na lagę.
Amortyzatory nie dobijają, zrobiły się twardsze
Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:10, 02 Mar 2016    Temat postu:

...zrobiły się twardsze - brzmi jak w pornolu Smile
Rozkręcałeś je dokładnie czy tylko dolałeś. Opisz dokładnie jak to zrobiłeś.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:38, 02 Mar 2016    Temat postu:

Motor na centralnej nodze
- odkręcamy cały zacisk hamulcowy (klucz 13)
- wybijamy szpilkę i ściągamy koło (klucz 14 i 19 oraz młotek)
- odkręcamy błotnik (klucz 10) robimy to delikatnie, ja ukręciłem jedną i musiałem rozwiercać
- luzujemy śruby na widełkach po dwie na lagę (klucz 12)
- wyciągamy lagi
Nakrętki na lagach luzowałem kluczem udarowym żeby uniknąć mocnego wkręcania w imadle (można nakrętki zluzować przed wyciągnięciem lag) klucz 17
Wyciągamy sprężynę i wylewamy olej. Smile
Zalewany nowym i.....
montaż w odwrotnej kolejności.
Godzinka spokojnej roboty. Wink


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:40, 02 Mar 2016    Temat postu:

Zdjęcia w galerii Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:48, 02 Mar 2016    Temat postu:

No i to jest właściwe HOW TO. Dzięki w imieniu wszystkich. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:13, 02 Mar 2016    Temat postu:

A pompowales lagiem po zalaniu oleju? Ponoc sie tak robi, ze po zalaniu laga przy odkeconej gorze powoli rusza sie lagiem jak pompka zeby powietrze ucieklo.. sam nie robilem tego (nie wymienialem jeszcze oleju) to info gdzies wyczytane w necie.... co o tym myslicie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:27, 02 Mar 2016    Temat postu:

Pappa2, tak pompowałem Wink
Polegało to na podniesieniu i opuszczeniu "tłoka" później sprężynka i nakrętka Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kundellesny
Sgt. at arms



Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:40, 03 Cze 2016    Temat postu:

Wczoraj wymienialem olej w lagach i mam jedno spostrzezenie apropos montazu lag;

Wkladamy lage i przykrecamy tylko do gornej polki, z druga robimy to samo. Nastepnie bardzo wazne jest by zmierzyc odleglos miedzy polkami wzdluz lagi, wyrownac i dopiero wtedy dokrecic dolna polke do lag.


Za 1 razem tego nie zrobilem i jadac cos mnie sciagalo na jedna strone (delikatnie ale upierdliwie), okazalo sie ze roznica odleglosci lewa/prawa strona pomiedzy polkami wynosila 2mm. Odkrecilem dolna polke skorygowalem delikatnie mlotkiem i dokrecilem. Upierdliwosc zniknela Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:52, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Heja... pomocy - właśnie wymieniam olej i uszczelniacze...
Lagi mam juz na stole, oleju prawie nie było - troche blota tylko...

Zdjąłem przeciwpyłowe, wyjąłem druciki... i za cholere nie moge wybic uszczelniaczy...Sad

dodatkowo... po zdjęciu koła, jakby od dołu, ukazały się śrubki - po jednej na lagę, na imbus...

siedzą mocno wkręcone... jedną udało mi sie ruszyć... i teraz się kręci... dość ciasno ale sie kręci w kółko...

Co źle (i jak bardzo źle) zrobiłem i jak mam to uratować ?Smile

I jak te cholerne uszczelniacze wyjąć ??

edit... ogarnąłem SmileSmile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek.S dnia Sob 22:12, 24 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:06, 23 Paź 2016    Temat postu:

Staszek.S napisał:
Heja... pomocy - właśnie wymieniam olej i uszczelniacze...
Lagi mam juz na stole, oleju prawie nie było - troche blota tylko...

Zdjąłem przeciwpyłowe, wyjąłem druciki... i za cholere nie moge wybic uszczelniaczy...Sad

dodatkowo... po zdjęciu koła, jakby od dołu, ukazały się śrubki - po jednej na lagę, na imbus...

siedzą mocno wkręcone... jedną udało mi sie ruszyć... i teraz się kręci... dość ciasno ale sie kręci w kółko...

Co źle (i jak bardzo źle) zrobiłem i jak mam to uratować ?Smile

I jak te cholerne uszczelniacze wyjąć ??

edit... ogarnąłem SmileSmile


Opisz jak ogarnales i co się działo. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:56, 24 Paź 2016    Temat postu:

jak wymienialem w hondzie brata, to dolna srobka jest upierdliwa. jest ona polaczona z obrotowa czescia lagi.
z jedna laga sie dlugo pier...niczylismy zeby ja odkrecic. druga zrobilismy sposobem. gdy laga byla wyciagnieta z polek to odkrecilismy dolna srube jako pierwsza, pozniej dopiero srube od wylewania oleju (ta duza z gory).. dzieki temu wydaje mi sie ze element ktory jest ruchomy w rurze jest scisniety, dlatego mozna to odkrecic. a jak odkrecimy gorna srube to sprezyna sie wyluzuje i nie docisa tego elementu do ktorego jest przykrecona dolna sruba. przez to nie da rady tego odkrecic... chyba zeby kluczem udarowym probowac...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:54, 25 Paź 2016    Temat postu:

Fajnie że ogarnąłeś. Też miałem problem ze śrubami u dołu za cholerę nie chciały się wykręcić a na dodatek jedna miała zerwaną koronkę. Pojechałem do mechaniora i nabił tam większy imbus i odkręcał pneumatykiem. Potem wyłazi rura dalej i ją wybijasz uszczelniacze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:27, 16 Gru 2016    Temat postu:

Rushrod napisał:
Staszek.S napisał:
Heja... pomocy - właśnie wymieniam olej i uszczelniacze...
Lagi mam juz na stole, oleju prawie nie było - troche blota tylko...

Zdjąłem przeciwpyłowe, wyjąłem druciki... i za cholere nie moge wybic uszczelniaczy...Sad

dodatkowo... po zdjęciu koła, jakby od dołu, ukazały się śrubki - po jednej na lagę, na imbus...

siedzą mocno wkręcone... jedną udało mi sie ruszyć... i teraz się kręci... dość ciasno ale sie kręci w kółko...

Co źle (i jak bardzo źle) zrobiłem i jak mam to uratować ?Smile

I jak te cholerne uszczelniacze wyjąć ??

edit... ogarnąłem SmileSmile


Opisz jak ogarnales i co się działo. Smile


Ok... troszke czasu minęło i mam czas napisać..
Nie chciałem tylko wymianiac uszczelniaczy i oleju - chciałem wszystko rozebrać, umyć i wyczyścić..

Właściwa kolejność, która w końcu zadziałała u mnie to, po zdjęciu zacisku, koła i błotnika, poluzowanie i wykręcenie tej dolnej śróbki imbusowej (podkładając pod końcówkę lagi jakąś miskę bo olej wylatuje), a dopiero później luzowanie śruby na górze lagi a na samym końcu wyjęcie lagi z półek...

Wówczas ma się od razu możliwość wyszarpania uszczelniacza, a po tym, wszystkie elementy można bez problemu wytrząsnąć z lagi...
Całość umyta naftą. Uważać trzeba żeby chromu na lagach nie porysować lub nie obić.

Składanie: po umyciu wszystkiego, elementy wewnętrzne zaworu - do środka, włożyć sprężynę i zakręcić górną śrube (nie musi byc mocno). To powoduje że wewnętrzne bebechy sa unieruchomione i można wkręcić śrubke na imbusa (niebieski klej do gwintów). Odkręcić górną śrubę, wyjąć sprężynę, wlać olej, pomerdać lagą żeby odpowietrzyć. Sprawdzić poziom z manualem. Sprężyna do środka (uwaga gdzie góra a gdzie dół), zakręcić śrubkę..Póżniej laga w półki, błotnik, koło i zacisk. Dokręcić górne śruby i koniec zabawy Smile

Olej jaki lałem to Motul 10W do zawieszeń.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VC/VS / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin