Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej Rosolski
Member
Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:43, 26 Lis 2017 Temat postu: Kłopot chyba silnikowy VS 2006r |
|
|
Witam kolegów, a dziś szczególnie tych, dla których silnik VS nie ma żadnych tajemnic. W sumie nie długo nacieszyłem się zakupem bo zaledwie od początku września i już muszę prosić o pomoc.
Pojawiły się w jednym czasie dwa oddzielne objawy (może mają z sobą związek).
1. Pokazany na filmiku:
[link widoczny dla zalogowanych]
Obroty na luzie ustawiają sie na ok. 6k a potem w zależności od ruchu manetką gazu trochę rosną lub maleją zupełnie bez związku z obrotami silnika...
2. Gorsza sprawa. Przestał odpalać ze startera i kopki, a jak się uda na pych, to w zasadzie na każdym biegu jest podobnie:
przy obrotach od ok 1k do ok 5k dusi się ledwo przyśpiesza, i coś stuka w okolicach silnika, dopiero jak się wkręci na wysokie obroty to odzyskuje ciąg i silnik pracuje spokojnie.
Nie sądzę, żeby to był gaźnik (skład i ilość mieszanki), bo nie byłoby tych niepokojących stuków.
Tyle co zaobserwowałem okiem i słuchem początkującego motocyklisty.
Wdzięczny będę za każdą podpowiedź od czego zacząć.
Pozdrawiam
Maciek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:10, 26 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Co z zaworami? Były kiedyś ustawiane?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej Rosolski
Member
Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:02, 26 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Przyznam, że zawory to pierwsze co mi przyszło do głowy.
Motor mam od września, ponieważ po zakupie pracował cichutko i równiutko do zaworów nie zaglądałem. Teraz będę musiał w pierwszej kolejności.
A co sądzisz o tym obrotomierzu, cy to może mieć coś wspólnego, czy to zupełnie oddzielna sprawa ?
Skąd obrotomierz bierze sygnał do wskazań ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:25, 26 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Zawory przyszly mi do głowy bo mowisz ze odpalac nie chce, a jesli odpali to tez nie pracuje tak jak powinien. A te stuki to maja taka sama czestotliwosc czy zmieniaja sie wraz z obrotami silnika?
Co do obrotomierza, to ja mam inny silnik i moto bo vl. Ale taki objaw miał znajomy w scigaczu jak popsuł mu sie obrotomierz. Najlepiej byłoby podmienić od kogoś... Popatrz kto najbliżej Ciebie jest na mapie z takim moto. Hm, może Artur artibroda?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bkrukl dnia Nie 19:27, 26 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej Rosolski
Member
Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:02, 26 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Właśnie kumpel kupił VC'ka od "makdajwera", to będę miał z kim porównywać...
Z Artim też próbuję nawiązać kontakt, choć to trochę dalej, a szczególnie jak motor jest niesprawny a zima za pasem.
Wydaje mi się, ale pewien nie jestem, że te stuki mają związek z obrotami, skoro na wysokich obrotach wszystko się uspokaja...
Na razie i tak nie mogę nic sprawdzić bo motor odstawiony na zimę, ale zbieram wszelkie sugestie, żeby jak tylko będę miał możliwość, posprawdzać wszystkie podpowiedzi. Zaczne od zaworów...
Do wiosny myślę, że z pomocą kolegów z forum przynajmniej teorię będę miał opanowaną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:07, 26 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Podmien modul zaplonowy. Moze byc z chinola tylko wtyki musza pasowac.☺
Modul kupisz za 15, 20 zl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej Rosolski
Member
Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:26, 26 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki Darek za kolejny trop do sprawdzenia.
Podałeś dokładną cenę, domyślam się, że z netu. Możesz podrzucić link do tego modułu...?
Nie wiesz, czy jest juz gdzieś na forum opisana wymiana modułu...?
Pozdro...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 6:07, 27 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Modul znajduje sie pod kanala przed zbiornikiem czarna prostokatna kosta z dwoma wtykami.
Jeden wtyk z czteroma kablami drugi z dwoma.
Modul kup z chinola. Musi miec takie same wejscia i pasowac do 4T 125cc.
Linku nie podam Pisze z telefonu i nie wiem jak skopiowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej Rosolski
Member
Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:12, 27 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Darku,
czy takie coś miałeś na myśli...?
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdro...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:32, 27 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Moze byc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej Rosolski
Member
Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:46, 27 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Darku,
Dzięki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej Rosolski
Member
Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:58, 28 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Czy inni koledzy pomogą jakąś cenną wskazówką...?
Na razie zbieram tylko informacje, bo z powodów rodzinnych nie mam możliwości pogrzebać przy motorze.
Ale jak tylko się odblokuję zaraz będę sprawdzał wszystkie podpowiedzi.
Pytanie, czy żeby ściągnąć sprzęgło potrzebny jest klucz "koronkowy",
gdzie go nabyć/zrobić ?
Jak się dobrać do rozrządu, jest gdzieś podpowiedź/filmik na forum ?
Pozdrawiam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:55, 28 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Wymiane tarcz robil Foveon.
Wpisz na youtube daelim vt i znajdziesz zoltego szerszenia i jego wlasciciela Milosza.
https://youtu.be/ZuFMrTBMTHM
Co do rozrzadu to co masz zamiar robic. Wymiana lancuszka?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Wto 19:58, 28 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej Rosolski
Member
Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:48, 28 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
No właśnie, z filmu Miłosza dowiedziałem się o tym kluczu koronkowym. Stąd moje pytanie skąd go wziąć...?
Co do rozrządu, to moja kolejna hipoteza kłopotów z silnikiem.
Gdzieś, chyba na forum, czytałem, że napinacz też lubi szwankować. Może i to trzeba sprawdzić...?
I dalej nie mam wiedzy skąd obrotomierz czerpie sygnał obrotów ?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:04, 28 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Obrotomierz albo bezposrednio z modulu zaplonu albo z cewki.
W moim VC mialem podobny problem co Ty.
U mnie przy obrotach okolo 6-7tys motor przerywal i obrotomierz skakal.
Moim zdaniem obrotomierz dostaje sygnal z modulu.
Rozrzad jak by byl uszkodzony to objawy by byle podobne ale... Obrotomierz nie wariowal by i napewno problem nie ustepowal by po pewnym czasie tylko byl by ciagly.
Rozrzad mozesz sprawdzic. Nawet powinienes od tego zaczac, nic nie kosztuje. Jak bedzie ok to podmien modul.
Podkreslam to sa moje spostrzezenia i nie obiecuje. Moze byc inna przyczyna, ale ja bym tak zrobil
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej Rosolski
Member
Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:44, 28 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
No właśnie chciałbym go (rozrząd) sprawdzić, tylko jeszcze nie znalazłem odpowiedzi jak się do niego dobrać...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
artibroda
Prospect
Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WO dawniej SLU a jeszcze dawniej KOL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:51, 21 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
co do modułu to tak obrotomierz z niego bierze dane wymień moduł albo spróbuj poruszać kablami idącymi do niego u mnie po odpaleniu obrotomierz pokazywał 6 tyś obrotów a jak poruszałem kablami tzn. dobrze je ustawiłem to było ok a bez tego silnik się dławił i w ogóle nie miał mocy a co do stuków w silniku nie mam pojęcia co to może być choć z drugiej strony może to też być jakaś wina modułu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez artibroda dnia Czw 22:54, 21 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej Rosolski
Member
Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:06, 30 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Miałem chwilkę, żeby zajrzeć do motoru.
Wyjąłem moduł i zdjąłem pokrywę zaworów.
Moduł zamawiam nowy.
A przy okazji od Marcina (Słupsk) dowiedziałem się, że w moim VS-ie jest silnik od Daystara.
Zczytałem oznaczenie z silnika:
VM 125 E
1001593
Czy komuś to oznaczenia coś mówi...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej Rosolski
Member
Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:28, 03 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Miałem już kupić moduł, ale wyszedł problem...
Jaki jest nasz moduł AC czy DC, bo mi zadają takie pytanie, a ja nie wiem...
Proszę o szybkie info, bo pogoda jest, chciałoby się pojeździć, a motor stoi i czeka...
Pozdrawiam Noworocznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:18, 05 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Wyjmij stary i zanieś do sklepu... A jak przez internet to cyknij fotkę.
Najważniejsze żeby zgadzały się złączki.
Tu masz przegląd:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KrzysiekZG dnia Pią 21:22, 05 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|