Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:06, 20 Kwi 2017 Temat postu: Budowa DB Killera |
|
|
No i wiadomo coś znowu wymyśliłem
Po przerobieniu tłumików dźwięk jest fajny ale przy wyższych obrotach trochę uciążliwy. Ja jestem stary i głuchy ale dzieci chodzą do szkoły muzycznej i na pewno tego nie zniosą
Postanowiłem zbudować DB Killer.
W zasadzie każdy daelim ma taki przynitowany który łatwo się pozbyć. Ale seryjne tłumiki to nie modyfikowane i wyciągnięcie gwizdka tylko polepsza dźwięk.
U mnie ma go wyciszyć zwłaszcza na wyższych obrotach.
Tak więc poszperałem, poczytałem i postanowiłem że sam taki zrobię.
Części zamówiłem przez allegro, kupiłem rurę 42 mm o ściankach 2mm, i daszek do słupka. Redukcje wyrzeźbiłem ze starej otwornicy 57 mm.
Szablon na dziurki zrobiłem na kompie i go wydrukowałem. Przykleiłem go do rury i nawierciłem dziury rozwiercając je na końcu do 8mm
Efekt końcowy bez spawania na ostatniej fotce.
Będzie się go wsuwało w lewą głośniejszą rurę i przykręcało śruba na imbus.
Właśnie jedzie do mnie argon i przewody do TIGa i będę się bawił w spawanie w tej metodzie która ponoć jest najlepsza.
Zawsze mnie fascynowała, trafiła się okazja nabyć tanio sprzęt, no i trzeba było stworzyć coś do roboty żeby jej użyć
Oto fotki z pierwszych prac nad DB Killerem.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:48, 20 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Dlaczego to co zrobiles ma ksztalt chu*@ ?
Moze nie powinnem pytac, ale kiedy to wsadzasz?
Ciekawe jak wplynie to na dzwiek... zrob film...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:54, 20 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
No gdyby w hu... były po bokach dziurki to przy laniu był by niezły sajgon oczywiście będzie filmik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:50, 20 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
heheh:) umyjcie mi teraz monitor... obaj dwaj
chociaż... do sajgonu nie potrzeba dziurek po bokach...
ja mojego Młodego tylko raz (o ja głupi) zawołałem jak lał... Oczywiście odwrócił sie z pytaniem 'co??', ale ....lać nie przestał.... Trzeba było minę jego Mamy widzieć....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Staszek.S dnia Czw 20:52, 20 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:45, 20 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
buhaha
kiedys kolega opowiadal jak stal przed kibelkiem i lal.. nagle dziecko ok 2-3 letnie wpadlo do wc i wsadzilo lep miedzy jego nogi aby zobaczyc co tata robi ^^
Panowie, wiecie co trzeba zrobic aby wasza parnerka darla sie przez co najmniej 30 minut po seksie?
wytrzec chu*@ w firanke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:34, 21 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Wracając do budowy dziś dotarły akcesoria do TIGa i po raz pierwszy pospawałem w tej metodzie.
Trudność polegała na tym że spawane metale były różnej grubości i jakości. Najgrubsza była rura a najcieńszy daszek. Po pewnych próbach plazma poszła w ruch. Trochę krzywo ale nie tak jak migomatem gdzie sypią się iskry.
Praca Tigiem jest cicha i przyjemna. Oczywiście trochę wprawy nabrałem pod koniec.
Ale i tak po zeszlifowaniu wyszło naprawdę nieźle. I na dodatek tego szlifowania nie było aż tak dużo
Oto efekt po spawaniu i szlifowaniu i po malowaniu.
Jutro będzie wielka próba czy to coś dało
I oczywiście będzie film z tego.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:56, 22 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
No i był test. Rewelacja. Jest głośno basowo ale nie ma uciążliwiego walenia na wysokich obrotach. Jestem mega zadowolony. Łatwo się wsadza i wystarcz w jenen tłumik zapodać. Film nagram niebawem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:57, 22 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
no to super! czekam na film
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:57, 22 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Ciekawi mnie jak to bedzie brzmiało. Tylko nakręć z pustym wydechem i z kilerem.... A co to za wiertło z kilkoma rozmiarami w jednym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 8:51, 23 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
@Bkrukl
Wiertło stożkowe stopniowe:
[link widoczny dla zalogowanych]
na allegro:
[link widoczny dla zalogowanych]
@Foveon
Ciekaw jestem końcowego brzmienia tego Twojego dbkillera, czekam na film
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KrzysiekZG dnia Nie 8:52, 23 Kwi 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:07, 23 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Tak to wiertło stopniowe stożkowe są różne wymiary jet to bardzo praktyczne bo można nawiercić dziurki pilotowe a tym pogłębić i ładnie zakończyć. Idzie naprawdę bardzo sprawnie. Są też bezstopniowe.
A teraz film
Dziś nakręciłem na szybko w garażu bo pogoda paskudna. Do zapisu dźwięku użyłem osobnego rejestratora ponieważ można go dokładnie wyskalować i daje najlepsze efekty.
Na decybelomierzu z telefony wskazania wyszły podobnie oraz widmo przedstawia się prawie identycznie.
Niestety najlepiej słychać to podczas jazdy.
Ale dam film tak poglądowo jak brzmi szerszeń z DB killerem i bez może coś usłyszycie
https://youtu.be/HG0uTlvqM6c
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Nie 17:08, 23 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
HalkPolska
Prospect
Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:12, 23 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Dla mnie nie było różnicy w głośności ale bez db kilera brzmiał lepiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:11, 23 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Ja słyszę różnicę wyraźnie.
Na DB Killerze pogłos jest bardziej basowy a dźwięk zdecydowanie mniej "wyjący".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:59, 24 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Jest jeszcze jedna zaleta DB Killera. Dzieli on spaliny na oba tłumiki, wcześniej waliły tylko z lewej rury, prawa była ozdobna, teraz w miarę równo idzie z oby A więc dźwięk też inaczej się rozchodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:01, 25 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
No i już ostatnia modyfikacja DB Killera.
Został owinięty sznurkiem żaroodpornym do szyb kominkowych celem uszczelnienia a zwłaszcza wyeliminowania wszystkich niepożądanych stuków i brzdęków metalicznych.
Teraz trafi do tłumika i tam już zostanie
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:42, 25 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Teraz wygląda jak rasowy handgranate
Zartuje
Świetna robota!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KrzysiekZG dnia Wto 10:43, 25 Kwi 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:49, 25 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Ja tam słyszę różnicę.. Dla mnie na plus z dB killerem..
Przyznaj się co zagrzebałeś że w pewnym momencie było widać dym z dwóch rur? 21s filmu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:53, 25 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
No fajnie, ale spawacz z Ciebie żaden.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:39, 26 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Adam pierwszy raz tiga w łapie miałem. Uczę się Cud że pospawałem
Ale spokojnie nauczę się i będę dziergał spawowe koronki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:40, 26 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Na pewno trening czyni mistrza. Tylko że jak wiesz jak się spawa to migiem też zrobisz piękny gładki i równy spaw. Jednak trzeba znać zasady i to jak ustawić maszynę do danego materiału. Pomijam już fakt prowadzenia ręki. Spawanie tigiem przypomina trochę spawanie gazowe. Powodzenia w nauce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:56, 26 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Miga też mam ale zawsze spawałem drutem z osłoną bez gazu. Po za tym ma do dupy podawanie drutu i spawy wychodzą ohydnie. Tig trafił mi się tanio co prawda bez AC ale zawsze to coś. No i można spawać w pokoiku bo nic nie prycha cicho i przyjemnie.
Teraz mam inne wyzwanie.
Właśnie odlazł lakier ze zderzaka w aucie. Od 6 lat mam te auto i nic się nie działo. A to naglę trach i zaczęło się rozwarstwiać klar od bazy baza od plastiku. Na myjni bezdotykowej odkleiłem 90% klaru i z 30% koloru. Rewelacja. Miałem malować tylko błotnik bo jakaś piz... wgniotła go na parkingu, a tu wyszła taka rewelacja. Teraz to rozkręć wszlifuj etc. Zapowiada się pracowita majówka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:55, 26 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Widziałem na FB twoje autko.O ile z blacharką nie ma wielkiego problemu jeśli chodzi o precyzyjne wyklepanie żeby nie ładować szpachli o tyle z plastikiem musisz zachować się delikatnie. Matowanie dobrze jest zrobić szlifierką oscylacyjną na papierze nie większym jak P 180 choć tu należy bardzo dokładnie określić zakres prac i stan zderzaka. Zasadniczo im drobniejszy papier w tych okolicach tym lepiej. Cała procedura to usunąć uszkodzenia lakieru do momentu gdzie już jest ok. Grubym papierem wyciągniesz włókna plastiku i będzie kicha a nie dobra robota. Później podkład do powierzchni plastikowych, odczekać około 10 min i delikatnie położyć dwie warstwy akrylowego. O ile na elementach stalowych lepiej nie prowadzić obróbki na mokro to w przypadku plastikowego zderzaka możesz ją zastosować. Brak występowania korozji. Nie dawaj podkładu akrylowego w aerozolu bo to jest kupa nie materiał. Puszka i jeszcze raz puszka. Masz prosty lakier (ciemny) więc samo lakierowanie to bajka. Jak byś miał pytania w trakcie roboty to możesz dzwonić bo podczas majówki nie będę dostępny na necie, ale pod telefonem już tak. Miłej zabawy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:08, 27 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Adam dzięki za wsparcie.
Błotnik zamówiłem nowy bo tańszy od szpachlówki a ten co mam już był robiony i nie chcę niespodzianek więc jego robota to czysta przyjemność.
Gorzej ze zderzakiem. Farba po prostu odpada i muszę ją usunąć do plastiku w całości. Poprzednik pomalował bez żadnego podkładu na lekko przetarty plastik. Akurat jest czarny to pewnie się ciszył bo i tak sprzedawał. Dokładnie muszę go rozbebeszyć i marzy mi się nie ściąganie go z auta ale jak znam życie będę musiał to zrobić.
Szlifierka oscylacyjna i 360 w górę. Zderzak jest w dobrym stanie i nie trzeba go szpachlować. Cała chemia do malowania już zakupiona. Tyko żeby było ciepło bo właśnie jestem podziębiony
A jak nie to farelka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:49, 27 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Jeżeli musisz usunąć cały lakier to lepiej to zrobić chemicznie. Masz tu do wyboru dość sporo środków do usunięcia powłoki lakierniczej. W ten sposób nie będziesz dalej kaleczył plastiku no i w zakamarkach nie dojdziesz szlifierką. Potem dokładnie zmyć i podkład na plastik no i dalej już wiesz. Zanim jednak spryska się całość to należy przeprowadzić test czy dany środek nie wejdzie w reakcję z plastikiem zderzaka. Najlepiej na odwrocie.
Aha. Jak kupisz nowy błotnik pomalowany katoferozą na czarno to taka mała uwaga. Tę farbę na ogół czarną należy całkowicie usunąć z elementu od strony zewnętrznej i położyć najpierw podkład reaktywny lub epoksydowy, później delikatnie po około godzinie podkład akrylowy. Akrylowy zmatować i położyć lakier. Nie rób od razu akrylowym bo na elemencie nie będzie żadnej powłoki antykorozyjnej zabezpieczającej element przed działaniem wody.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez AdamM71 dnia Czw 17:53, 27 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|