Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel
Member
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:37, 04 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Seequs wiesz co, siedzę z tym pendrivem i trochę to potrwa. Weź luknij na te pierwsze schematy co Tobie przysłałem. Tam jest tak ze powinny być w kostce przekaznika 4 przewody. Moze na ta. Jakoś cos wylukasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:32, 04 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Masz rację Daniel, z elektryka generalnie jest taki problem że jak się dobrze nie opiszę co się pozmieniało to później jest problem dla kolejnego właściciela.
Seequs, znajdź wszystkie schematy które uwzględniają pompę od Daniela a później zaroweczka czy pipczyk i lecisz z tematem.
Powodzenia!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:41, 05 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Daniel, wróciłem do tego schematu. Faktycznie całość by się zgadzała. Z pinu 87 wychodzi nieokreślony kabel (czyli ten mój czarno-żółty) i łączy się z kablem zasilającym pompę (czerwono-żółtym) w złączu T6j/2. Tylko nie wiem, gdzie to złącze jest, a to złącze jest teraz najbardziej podejrzane.
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
Chyba nie mam wyjścia i muszę polecieć po tym czarno-żółtym kabelku z pinu 87 - tylko tam jest strasznie ciasno, nie ma na nic miejsca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:14, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Jakby to ten tego... https://www.youtube.com/watch?v=xos2MnVxe-c
W końcu miałem czas i udało się rozebrać cały kokpit. Mając już dostęp do wszystkich kabelków okazało się... że mój Seat ma dwa przekaźnik od paliwa. Wcześniej na to nie wpadłem, a to jest nawet logiczne - jeden steruje pracą pompy przy silniku (nr 109) drugi pompą w baku (nr 167). Robiłem ten sam błąd co każdy mechanik u którego stało auto - skupienie na przekaźniku 109, działał to szukali dalej - to wymienili mi pompę na nową, to filtr paliwa, to zawór zwrotny. Nikt nie pofatygował się, żeby sprawdzić gdzie dokładnie idzie przewód zasilający z pompy. A ja się pofatygowałem i szedł on do takiego malutkiego przekaźnika - po sprawdzeniu okazało się, że właśnie on jest padnięty. Szybko podmieniłem na nowy i w końcu po 2 latach wszystko działa tak, jak powinno.
Żałuję tylko, że sam nie zająłem się tym wcześniej, ufałem w "fachową" wiedzę mechaników i elektromechaników. Szokiem jest dla mnie tylko to, że osoba taka jak ja - do tej pory niewiedząca nawet jak działa przekaźnik bez żadnego problemu poradziła sobie z tym, z czym nie mógł poradzić sobie żaden z 7 czy tam nawet 8 mechaników u których wcześniej było to auto. Jak widać program "będzie pan zadowolony" w żadnym stopniu nie jest przesadą. Szkoda, że tak jest.
Korzystając z okazji chciałbym podziękować Danielowi za schemacik oraz garść pomysłów, Foveonowi za dużo praktycznych wskazówek i naukę zasady działania przekaźników, Jabbinskiemu za wiedzę, a w szczególności za porady jak szybko coś sprawdzić i w dodatku nie uszkodzić sprzętu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Daniel
Member
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:19, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Witaj seequs. Nie ma problemu, po to tu jesteśmy, żeby sobie pomagać jak trzeba. Jak jeszcze bedzie jakas potrzeba poproszę tylko o info. Cieszę sie ze udało sie wszystko naprawić. Powodzenia👍
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:19, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Po co jeździłeś do mechaników
Mogłeś pojechać do elektromechanika i rozwiązał by problem
Szkoda tylko i tu możesz mieć żal, że żaden mechanik nie skierował Cię do elektromechanika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:30, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Darek, w poście wyżej wspomniałem o elektromechanikach - był u 2. Właśnie za 1 razem pojechałem do tzw. "magika" wszyscy go polecali, plac cały zapchany autami. Przy mnie podłączył do kompa, nie wyskoczył żaden błąd. Powiedział, że to na 100% nie jest sprawa elektroniki. Kazał wymienić filtr paliwa i skasował 50 zł. Magik... taaa. I chyba w sumie przez tą jego "fachową" diagnozę tak długo się bujałem.
Po jakimś czasie pojechałem do drugiego elektromechanika, fakt, pomyślał i wymienił mi przekaźnik od pompy - tylko nie tej co trzeba. A ja miałem tą świadomość, że przekaźniki są ok - bo przecież wymieniał fachowiec. Jak tu nie mieć pretensji?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 21:33, 08 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:47, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
No widzisz, przeważnie wszyscy działają schematycznie. Po prostu usterki które się powtarzają są usuwane - są łatwo diagnozowane. Jak już kogoś coś zaskoczy to (za przeproszeniem to olewa) odsyła dalej, bo ma więcej bardziej płatnej roboty. Sam pisałeś że na placu stoi dużo aut.
Pomyśl, ile czasu poświęciłeś na usunięcie usterki. Tyle samo czasu zeszło by elektromechanikowi.
Ile miał by Cię "skasować"? 100, 200 zł?
Nazwał byś go złodziejem, prawda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:54, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Dobrze ze sam sobie poradziłes, faktycznie sam bym nie wpadł że może być drugi przekaźnik skoro na schemacie jest jeden.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:16, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Darku, powiem Ci, że gdybym ja miał działać schematycznie i leniwie w mojej pracy to pewnie pół polski potrułoby się chipsami, a o alergenach i o osobach mającymi z nimi problem już nie wspominam
Wychodzę z założenia, że jak ktoś coś ma robić to ma to robić dobrze albo wcale. Naprawdę dla takich ludzi, którym się nie chcę to jest dużo innych zajęć na tym świecie oczywiście tych mniej ambitnych, dopasowanych w sam raz na ich umiejętności i stopnia lenistwa.
Nie nazwałbym nigdy kogoś złodziejem kto rzetelnie wykonuję swoją pracę. A przyjmując zlecenie choć nie ma się umiejętności, żeby je wykonać lub nie ma się na nie czasu to trąci mi tu stwierdzeniem "Janusze Biznesu".
Swoją drogą na chwilę obecną nie wiem kto jest gorszą grupą społeczną: budowlańcy czy mechanicy. Niestety z jednymi i z drugimi miałem dużo do czynienia. Skończyło się na tym, że mieszkanie wyremontowałem sam, auto naprawiłem sam (no dobra - z Wami) ale wiecie o co chodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:18, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Gratuluje! W końcu będziesz mógł mykać na rezerwie
Fajnie że sam doszedłeś do tego. Niestety dziwne usterki są dość trudne do naprawy co zresztą widać na naszym forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:24, 15 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Zabawy ciąg dalszy. Prawdopodobnie znów z winy mechanika - ale o tym za chwilę.
W piątek był ten czas gdy chciałem zejść z paliwem do poziomu rezerwy (dla testu). Auto zaczęło gasnąć chwilę przed pojawieniem się kontrolki.... myślę zajebiście - co znów?! Dziś rozebrałem cały bak, wszystko wyczyściłem, przedmuchałem przewody. Robię test (znów na rurce przed filtrem używając zewnętrznego aku). Wynik - gdy w zbiorniku jest mniej niż 10 litrów ciśnienie pompy mocno spada, gdy jest powyżej wszystko jest ok.
Pierwsza myśl - uwalona pompa, klikam w necie numer OEM z zamontowanej pompy, żeby sprawdzić ile kosztuje, a tu zdziwko. J***y mechanik włożył mi pompę od Fabii (6Q0919050) a ETKA online mówi, że powinienem mieć numer 6X0919050). Przez tego skurw****a 4 raz będę musiał wymienić pompę.
Chyba, że przychodzi Wam do głowy jakaś inna zależność (niż tylko budowa samej pompy), gdzie poziom paliwa wpływa na ciśnienie pompy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Daniel
Member
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:26, 15 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Witaj. Skoda fabia ma inny zbiornik paliwa i pompa paliwa jest......krótsza. Wiec siła rzeczy nie bedzie do końca zaciągała paliwa ze zbiornika. Fabia ma taka sama pompę jak Ibiza, polo. Łasić i golf w nie których wersjach. Pompa do Arosy i Lupo jest inna. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:12, 15 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Skoro Daniel mówi że jest inna to znaczy że mechanik pała :/ możesz lecieć do niego i się kłócić o zwrot kasy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Daniel
Member
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:24, 15 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Nawet numer katalogowy mówi o tym ze ta pompa nie bedzie pasować. Numer 6Qxxxxxxx pasuje do modelu Ibiza po 2003 roku ( i wszystkie pochodne czyli polo, fabia). Numer katalogowy 6X....... pasuje do modeli Arosa,Lupo, Ibiza,Cordoba etc. ale starszych modeli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:47, 15 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Wymieniał ją rok temu, gdybym miał chociaż paragon, ciężko będzie czegoś wyegzekwować, a zresztą uwierzcie mi ale nie chcę go nawet widzieć na oczy... . Zamówię używkę z gwarancją rozruchową. Nie mam kolejnych 6 stów na nowy oryginał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:39, 15 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
dlatego jestem zwolennikiem aby samemu dlubac przy swoich sprzetach.. masakra co teraz dzieje sie z mechanikami.. sztukateria i nic wiecej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Daniel
Member
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:55, 22 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Witaj seequs. Czy cos wyjaśniło sie z Twoim Seacikiem? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:18, 25 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
I tak nie uwierzysz, jak Ci napiszę. To jest chyba jakaś klątwa. Kupiłem na allegro używkę 6X0919050 (tak była nazwana aukcja). W paczce dojechała 6Q0919050a. Facet oddał pieniądze, powiedział, że przeprasza za błąd i że tą pompę mogę sobie zatrzymać i... dwa dni później znów dostałem przelew od niego. Na chwilę obecną mam pompę co prawda złą, ale też dodatkowe 70 zł w kieszeni Wysłałem mu maila z pytaniem o co chodzi, do dziś nie otrzymałem odpowiedzi.
Mam trzy pompy:
- mój oryginał 6X0919050, z którego dobra jest tylko obudowa (silnik nie działa, a pływak zaginął gdzieś u mechanika)
- pompę na której jeżdżę 6Q0919050 (która ma dobry pływak i mniejszy, ale sprawny silnik tylko ma też za małą obudowę)
- pompę zakupioną na allegro 6Q0919050A (która ma za dużą obudowę i za duży pływak, ale identyczny silnik, jak w moim oryginale)
Czyli plan działań wygląda następująco: do mojej obudowy chcę włożyć silnik z tej z allegro, a pływak z tej obecne używanej. Tylko, żeby to zrobić musiałem zamówić opaski na przewody paliwowe 10mm, gdyż te mocowane w oryginale przez WV wymagały specjalnego ściągacza. Czekam na opaski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:01, 25 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Albo możesz sprzedać tą pompę z allegro i kupić odpowiednią. Zawsze lepiej jest mieć oryginał niż rzeźbione cudo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Daniel
Member
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:16, 25 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
No to chyba rzeczywiście jakaś klątwa. Ja szczerze mówiac zrobił bym dokładnie tak samo jak Ty z tymi pompami. Jeżeli mozna to zrób jedna z tych co masz. Jedna rada, bardzo dokładnie zaciśnij nowe opaski na przewodach żeby nigdzie nie było wycieków. Sprawdzałem w necie i oryginał do arosy to rarytas, bardzo ciężko kupić sprawna. Daj znać jak już wszystko poskładasz, jakie bedą efekty. Pozdrawiam i powodzenia. 👍
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:47, 25 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Jabb, nie chcę już ryzykować. Szczególnie, że ludzie na allegrowych szrotach nie widzą różnicy między tymi pompami i wystawiają błędnie aukcje.
Opaski dziś przyszły. Leciały aż z Białegostoku (nigdzie u mnie w okolicy nie mogłem ich dorwać). Zwykle tego nie robię ale do takich pierdół polecam sklep [link widoczny dla zalogowanych] Wczoraj o 12. kliknąłem ich aukcję [link widoczny dla zalogowanych] z wysyłką allegro polecony inpost. Dziś o 15 dwie opaski były u mnie (z kosztem dostawy 3,94).
Założone, przetestowane. Z 2 pomp już jest jedna, działa i jest szczelna. Pozostaje tylko znów wykręcić tą z seacika, wyciągnąć z niej pływak - przełożyć, zamontować i będzie musiało działać Może w piątek będę mieć chwile i to dokończę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:04, 31 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Autko działa Zjeździłem już pól rezerwy i jest cacy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:44, 31 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
No i pięknie. Fajne uczucie jak się coś samemu naprawi nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Daniel
Member
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:20, 31 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Witaj seequs. Gratulacje, fajnie że wszystko jest ok. Życzę szerokości i (odpukać) jakby cos wał jak w dym. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:09, 02 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
No gratulacje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|