Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:09, 01 Sie 2016 Temat postu: Przeciwskręt |
|
|
Witam. Ostatnio zacząłem zastanawiać sie jak faktycznie ten przeciwskręt wygląda. Oglądałem biblie pokonywania zakrętow już kilka razy ale chyba zbyt tępy jestem bo po prostu nie rozumiem tego..... Możecie mi to wytłumaczyć? Poki co jeżdzac po zakręcie przechylam sie na tyle by wyrobić się w zakręcie. I tu tak : jesli przechyliłbym sie jeszcze bardziej to wtedy ten przechył muszę skontrować kierownicą i to jest ten przeciwskręt, tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
KuBusioWy
Member
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WGR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:34, 01 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Nie potrafie Ci tego wytłumaczyć więc pokaże filmik https://www.youtube.com/watch?v=d3-pe4s_4To .Osobiście zawsze używam przeciwskrętu,jest to według mnie lepsze niż tak poprostu się "kłaść" .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:58, 01 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
kubusiowy, zeby klasc sie to robi sie przeciwskret... ba jaki kolwiek skos motocykla to robienie przeciwskretu, swiadome lub nie...
bkrukl, wsiadaj na maszyne. jedz prosto, siedz prosto... i na prostej drodze ustaw sie na srodku pasa.. nastepnie wypnij kierownice od roll gazu. nie wazne czy siedzisz prosto czy wiszisz jak malpa po przeciwnej stronie motocykla i tak motocykl polozy sie w prawo. czyli ta reke ktora pchasz do przodu w ta strone kladzie sie motocykl.
polecam jechac i na zmiane raz jedna reke wypychac raz druga. zobaczysz jak motocykl sie zachowuje... na poczatku ze strachu bedziesz mial sztywne rece jak cholera. ale jak zobaczysz jak to dziala i jak malo sily potrzebujesz by skrecac bedziesz non stop uzywal przeciwskretu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 6:05, 02 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Tylko widzisz pappa jak pcham kierownice z prawej strony to koło skreca w lewo, a ja odruchowo też wtedy w lewo sie kłade....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kundellesny
Sgt. at arms
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 6:42, 02 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
To staraj się być wtedy wyprostowany, ja od dawna tak robie na lekkich zakrętach lub przy wymijaniu ale nawet nie wiedziałem że to się jakoś zwie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:52, 02 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Przede wszystkim rozpędzić się trzeba.I wtedy puścić kierownicę i delikatnie popychac manetki.wystarczy palcem.popychasz prawą manetki i moto skręca w prawo.cała filozofia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:09, 02 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
moze inaczej..
siadnij na czyms wygodnym, np na wc wyciag 2 rece do przodu odleglos pomiedzy rekami = 2x szerokosc barkow (bedzie bardziej widoczne co sie dzieje) rownolegle do podlogi, usztywnij plecy i je wyprostuj, usztywnij rece aby nie zginaly sie w lokciach. zacisnij piesci jak bys trzymal kierownice. i teraz bedac caly sztywny wypnij prawa reke do przodu. zobaczysz ze prawy bark idzie na dol, tlow sie troche skreca i uskosuje kladac sie w prawa strone... teraz robisz to samo tyle ze bez muszli a na motocyklu na poczatek mozesz byc sztywny, aby sie zapoznac z ta tećhnika... pozniej obowiazkowy luz i nie dzialanie na kierownice niepotrzebnymi silami...
a co do twojego odruchu, to pamietam jak pierwszy raz posadzilem tylek na wozku widlowym to przy skrecie chcialem kontrowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matius28
Member
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:52, 02 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Jeżeli boisz się puścić kierownicy to trzymaj ją jak jajko. możesz sobie ogarnać też w taki sposób
jedziesz sobie prosto i nie przechylasz się (jedziesz tak 60 km/h) ciągniesz delikatnie ale to bardzo delikatnie częśc kierownicy od gazu do siebie. zobaczysz co się stanie pewnie Ci się spodoba że Ci wychodzi i to powtórzysz.
Teraz część druga jedziesz sobie prosto i pchasz delikatnie cześć kierownicy od strony gazu też zobaczysz co się stanie i w twojej głowie wyjdzie pytanie o co kuźwa chodzi
swoją droga obstawiam że przeciwskręt robisz automatycznie nie myślać o tym tym bardziej nie wiedząc że to robisz ;D
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez matius28 dnia Wto 13:53, 02 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:34, 02 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Powiem Wam ze po dłuższych przemysleniach cos w tym jest. Czasami przy małej predkosci jak ruszam kierownicą na boki tak kilka razy raz w jedna raz w drugą, to faktycznie przechyla sie motocykl w inna strone niż krece kierownicą. Ale nie umiem tak jechać np na zakrecie czy rondzie....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:08, 02 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
czyli pozostal tylko trening...
jako motywacje dam ci maly przyklad.. jak bedziesz jechal ok 100km/h i nagle bedziesz musial skrecic to zaden wychyl nie pomoze... tylko w przeciwskrecie jest szansa ominiecia... im szybciej jedzesz tym trudniej jest go wybic z rownowagi czyli skrecic... takze trenuj, bo warto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:14, 02 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
a tu masz w zwolnionym tempie, dlaczego warto i ile kierownicy musial wypchac lewa reka aby sie ratowac...
https://youtu.be/QIfnWFutLXg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 17:23, 02 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
na rozluźnienie napisze ze po wszytkich radach od kolegow z forum bedziemy jezdzic tak :
https://youtu.be/8xD0GJOcF5A
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:17, 02 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Na rondzie nie stosujesz przecivskretu lecz przed skretem tzn.kazde vejście v zakret poprzedza przecivskręt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:36, 02 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
bubba, my bedziemy lepsi!
koles niby ladnie sie wyklada itp. ale nie ma bladego pojecia o liniach przejazdu... zaczyna brac zakret od wewnetrzej jego strony, co skutkuje ze na wylocie jest na zewnetrzej stronie zakretu, mala pomylka i jest na przeciwnym pasie.. wchodzac od wewnetrzej strony zakretu w tym przypadku nic nie widzi co go czeka z przodu...
gdyby umial sie ustawic do zakretu by pewniej, czytaj bezpieczniej jechal i na pewno szybciej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kundellesny
Sgt. at arms
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:38, 02 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Pappa2 napisał: |
koles niby ladnie sie wyklada itp. ale nie ma bladego pojecia o liniach przejazdu... |
Zgadza sie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:29, 02 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
No ja juz sam sie lapie na przeciwskretach. Zwlaszcza jak "musze dopchnac" co na mojej waskiej kierownicy wymaga troche sily...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:12, 03 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
A w samochodzie też tak się da?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:26, 03 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Ale jak lecisz ostrym winklem na dwoch kolach bokiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:30, 03 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Nikt po za jim 130 nie wspomniał o zastosowaniu przeciwskrętu podczas manewru zawracania. Aby sprawnie i szybko zawrócić na wąskiej drodze stosuje się przed skrętem właściwym przeciwskręt. Wtedy nawrotka jest szybsza i ciaśniejsza. Co do samego wykorzystania tego dziwnego zjawiska to podczas jazdy sprawdza się to świetnie na motocyklach sportowych podczas szybszej jady. Z racji konstrukcji ukł kierowniczego i jego ograniczeń, przeciwskręt jest podstawą jazdy na takich motocyklach. Brak umiejętności jazdy z wykorzystaniem praw fizyki kończy się na zakrętach w rowie, ale po przeciwnej stronie jezdni.
Przeciwskręt jest to zjawisko wykorzystujące efekt żyroskopu. Warto się z tym dobrze zapoznać i wyrobić sobie nawyk. Ten nawyk może uratować życie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trupak
Sgt. at arms
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 745
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TSZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:55, 03 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Nawiązując do postu Adama to przy zawracaniu może pomóc coś takiego https://www.youtube.com/watch?v=cv2IQ_jOVmo
Sam nie stosuje bo na cruiserze jest mi nie wygodnie ale może ktoś z was próbuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:13, 03 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Dobrym cwiczeniem jest np.omijanie studzienek kanalizacyjnych lub łat na drodze.A tych w naszym kraju nie brakuje.Ja czasami tak robię.Oczywiście jak warunki pozwalają(pusta droga).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trupak
Sgt. at arms
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 745
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TSZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:39, 03 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Jim, również omijam studzienki ale nie z kwestii ćwiczeń w sumie tylko w pobliskiej miejscowości jest ich tak dużo i jeszcze zapadnięte w asfalt że po prostu trzeba je omijać nie ważne czy na moto czy autem. I nikt tego nie poprawia, no ale przynajmniej można uznać to za plac ćwiczeń. Nawet w czymś takim dostrzega się plusy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:06, 03 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
A ja tak zawsze jeżdżę ale to jakoś naturalnie mi wychodzi i nawet nie wiedziałem że to ma jakąś nazwę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|