Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
trupak
Sgt. at arms
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 745
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TSZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:30, 25 Cze 2016 Temat postu: jak dbać o maszynę? |
|
|
Siema. Prosiłbym o kilka porad z serii jak dbać o wygląd swojej maszyny. Czym i co czyścić i ew. inne porady jeśli jakieś macie związane z tym tematem i użytkowaniem bo na pewno się przyda. Dzięki wielkie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Ikas
Member
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KPR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:52, 25 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Jak jest dbanie o maszyne to ja jeszcze dorzuce pytanie od siebie, czy powinno sie cos robic przy silniku poza wymiana oleju/ regulacja zaworow?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:00, 25 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ikas napisał: | Jak jest dbanie o maszyne to ja jeszcze dorzuce pytanie od siebie, czy powinno sie cos robic przy silniku poza wymiana oleju/ regulacja zaworow? |
Póki jest dobrze to nie ruszaj. Nawet zawory nie za często.
Za to olej, olej + filtr, olej, olej + filtr jak najbardziej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:46, 25 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Łańcuch czyścić i smarować co 1kkm, naciagac kiedy jest konieczność, umyć (motor) najlepiej wodą z płynem do mycia naczyń i gąbką, spłukać zimną wodą i koniecznie wytrzeć do sucha. Chromy czyścić jak tylko się zabrudza, co jakiś czas sprawdzać naładowanie akumulatora, lakier warto woskowac, siedzisko ze skóry najlepiej preparatem do konserwacji zgodnie z zaleceniami producenta lub chociaż oliwka (taką dla dzieci) co 3tyg, zostawić na noc żeby wchlonela
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:28, 25 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Przede wszystkim głaskać motor i rozmawiać z nim
Czasami przespać się z nim w garażu.
I najważniejsze, nie żałować pieniędzy dla niego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:33, 25 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Jabbinsky łańcuch smarujemy wg. sposobu użytkowania (np. jazda po bezdrożach) i zaleceń producenta. Zwykle to jest ok. 300 - 500 km. Oczywiście temat można olać, ale smarowanie ma bezpośredni wpływ na żywotność łańcucha.
Temat z płynem do mycia naczyń używanym do mycia pojazdów w sieci poruszany był setki razy Płyn do mycia naczyń usuwa brud, ale również całą powłokę ochronną lakieru. Dlatego najlepiej jest go stosować, gdy w planach mamy kolejne prace związane z powłoką (nałożenie nowej warstwy wosku, polerka). Do standardowego mycia najlepiej jest używać odpowiedniego szamponu z woskiem.
Za to gąbki nie należy używać nigdy. Jej struktura jest idealna do przeniknięcia nawet najdrobniejszego kawałka piasku i myjąc gąbką z tym kawałkiem piasku, którego nawet nie zobaczymy idealnie zniszczymy (porysujemy) sobie lakier. Jedyny prawidłowy sposób ręcznego mycia motocykla czy też samochodu to jest szczotka z dzielonym włosiem z gumowymi rantami). Po umyciu do wysuszenia polecam ściereczki irchowe. Nie pozostawiają żadnych smug.
Plastiki. Ich intensywność czerni zależy od promieniowania UV, dlatego zawsze warto je co jakiś czas zabezpieczać odpowiednim środkiem, który raz że przedłuży ich żywotność i dwa że nada im odpowiedni kolor.
Wosk, czyli coś nadającego uroku. Do wyboru jest cała masa produktów dopasowanych do typu lakieru (metallik, akryl) różniące się intensywnością połysku. Przynajmniej raz na sezon wskazane jest poświęcić kilka godzin i nałożyć właśnie taką powłokę. Nakładamy oczywiście wg. zaleceń producenta, ale nigdy w pełnym słońcu
Trudne zabrudzenia drogowe (lub te po owadach) Nigdy, ale to nigdy nie należy szorować na siłę małych czarnych kropek na lakierze. Kto miał okazję przejechać się po świeżo położonej nawierzchni ten wie o czym mówię. Do usuwania tego typu zabrudzeń są odpowiednie preparaty - psikasz i spływa samo.
Zabrudzenia na felgach od klocków hamulcowych. Tylko i wyłącznie preparat do czyszczenia felg. Innymi środkami po prostu szkoda Waszej pracy, a efekt będzie mizerny. Odpowiednia chemia to podstawa
Odnośnie chromów. Nie mam i nigdy nie miałem ich za dużo, więc nigdy nie wchodziłem w temat, ale z miłą chęcią przeczytałbym wypowiedź Stefana.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 12:35, 25 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trupak
Sgt. at arms
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 745
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TSZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:31, 25 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki za zainteresowanie tematem i głównie za wyczerpującą odpowiedź seequs
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|