Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kyubi
Support
Dołączył: 08 Lip 2019
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:24, 14 Mar 2020 Temat postu: Dealim vt swap na silnik honda rebel |
|
|
Witam.
W najbliższym czasie będę robił przekladke silnika w swoim daelim vt. Z racji że mój silnik to trup. A motor do rozbiórki i pomalowania i może przerobka na bober. A że z częściami słabo do .org. To zachciało mi się 2 cylindrowego silnika wybór padł na silnik z hondy cm/rebel 125. Jak już się orietowalem będzie trochę rzeźby z mocowaniem do ramy i zembatka może trochę odstawac za daleko. Ale pomiary silnika robione były przez kogoś sprzedającego silnik. Więc nie są 100% dokładne.
Ad.1 mocowania tylne silnika mają inną odlegosc od siebie niż .org.
-Oryginał ok 160mm
-Honda ok 135mm mierzone po środku oczka.
Ad2. Mocowanie przednie silnika też ma inną odległość.
- oryginał ok 90mm po środku oczek
- Honda ok 70mm po środku oczek
W tym wypadku jest dodatkowa łapa między rama A silnikiem. To ułatwia sprawę. Można zmienić/przerobić na inną.
Ad.3 Szerokosc mocowań silnika przód
- Orginał ok 70mm
- Honda ok 50mm
I tu jest mocowane w oryginale łapą silnik do ramy
Ad.4 Szerokość mocowania silnika tył
- Orginał 90mm
- Honda 90mm
Niby ok ale pytanie jak wyjdzie zębatka. Bo odległość od strony lewej mocowania dolnego silnika do srodka zębatki to ok 50mm. Więc być może silnik hondy będzie musiał być troszkę przesunięty w lewo lub prawo by był w lini z tylną zębatka
Ad.5 Elektryka.
Na pewno.modul oraz.cewka-ik bo są dwie. Pytanie jak z resztą? Możliwe że wejdzie cała wiązka od Hondy rebel. Chociaż wolał bym nie.
Co do realizacji/budowy. To będzie pokazane naj ważniejsze czyli rama i silnik. I opisane co i jak zmienione i dla czego...
Myślę że jakoś pod koniec tego.miesiąca przyjdzie silnik lub początek kwietnia i zacznę dzialac. Wszelkie sugestie mile widziane. Szczególnie tych co już przekladali jakiś silnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Grzesiek
Member
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 519
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:38, 15 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
Z tego co wiem to Jimi przekładał na loncina 200 w VS.
Instalacją bym się nie martwił ponieważ zawsze możesz przełożyć oryginalne wtyczki, reszta powinna być na poziomie silnika taka sama. Do tego gaźnik chyba z hondy będzie musiał by być, no i linka sprzęgła. Skoro są różnice w mocowaniach to najlepiej moim zdaniem dorobić łapy w taki sposób aby wycentrować zębatkę. Ale najważniejsze to czy sprawdziłeś czy 2 cylindry zmieszczą się się w ogóle w ramie, pod bak na wysokość i szerokość?
Życzę powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kyubi
Support
Dołączył: 08 Lip 2019
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:32, 15 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
Wysokości nie Sprawdzałem.
Ale wydaje mi ie że nie będzie większego problemu bo tam 125ccm jest podzielone na 2 cylindry co za tym idzie silnik jest raczej /chyba szerszy jak wyższy. Ale jestem gotów pożegnać się z tymi Ala chromowanymi schowkami pod bakiem i mocowaniem ich. A to dodaje sporo miejsca pod bakiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|