Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maniud1988
Hangaround
Dołączył: 19 Lip 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:32, 19 Lip 2023 Temat postu: Daelim 125 brak iskry |
|
|
Witam, posiadam Daelim 125, i mam brak iskry, gdzie szukać przyczyny, nowy modul zapłonowy wraz z cewka zapłonowa i przewodem i swieca i nadal brak iskry. Gdzie szukać problemu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Mat
Support
Dołączył: 30 Sty 2023
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:32, 19 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Po założeniu modułu i cewki tak się porobiło?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maniud1988
Hangaround
Dołączył: 19 Lip 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:16, 19 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za odpowiedź, taki juz kupiłem, nie odpalał. Wymieniłem modul zapłonu ale jak wyczytałem w internecie to musi być modul 2T bo tam jest możliwość podpięcia iskrownik i masy iskrownika. Ale czy taki modul czy taki iskry jak nie było tak nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesiek
Member
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 519
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:26, 19 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem na tym module to na pewno nie odpalisz A sprawdziłeś czy masz napięcie na wyjściu z alternatora? czy instalacja odcięcia zapłonu jest sprawna? wszystkie kable całe nie mają przebicia do masy? A czujnik położenia wału sprawdzałeś czy sprawny?
Jak nie wiesz jak to zrobić to szukaj na YT.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maniud1988
Hangaround
Dołączył: 19 Lip 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:53, 19 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Więc tak, ja rozumiem że jest to 4T więc powinien być modul od 4T ale zagłębiając się w internecie jak od czujnika wychodzą dwa przewody to muszę podpiąć impulsator i masę impulsatora do modułu. To zostaje tylko modul od 2T. Kręcąc rozrusznikiem i jak daje probówkę na kabel z cewki zasilającej lub na kabel od impulsatora to mryga na probówce jak iskra to chyba cewki itp działają 😊 jeśli chodzi o masa która działa jak gaszenie to odpiąłem całkiem przewodzik.
Do modułu jak podłącze masę to gaśnie mi iskra na przewodach od impulsatora i tu niewiem gdzie szukać problemu 😐
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mat
Support
Dołączył: 30 Sty 2023
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:09, 20 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Stawiam na awaryjne odcięcie zapłonu ( taki guzik na kierownicy) .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maniud1988
Hangaround
Dołączył: 19 Lip 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:14, 20 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
A on fabrycznie jest montowany? Czy muszę gdzieś szukać ukrytego?
A takie coś powinno być gdyz od impulsatora idą dwa przewodu a tylko ten moduł posiada owe podłączenie:
obrazki.elektroda.pl/3920370800_1308344935.png
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maniud1988 dnia Czw 9:29, 20 Lip 2023, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bishop
Support
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:41, 20 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Tak dla pewności... możesz sprawdzić rezystancję cewki zasilającej układ CDI (u mnie mam 165om, Daelim VL125) napięcie zmierzone miałem ~70V (przy pracującym silniku, u Ciebie przy kręceniu starterem pewnie będzie niższe) to da Ci pewność, że zasilanie CDI jest ok. Podobnie możesz zmierzyć rezystancję czujnika wału (impulsatora) i cewki WN.
Dane według serwisówki (dla Daystar VL125): impulsator 95-135om, AC generator (cewka zasilająca CDI) 100-140om, rezystancja cewki WN 3.1kOm (od strony świecy, jeśli mierzysz razem z przewodem WN to będzie ok 5kOm więcej), cewka od strony CDI ma ok 0.2om więc praktycznie zwarcie.
Jeśli powyższe jest ok to pozostaje problem samego CDI.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maniud1988
Hangaround
Dołączył: 19 Lip 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:03, 20 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Więc tak,
impulsator kabel żółto niebieski i zielono biały - 103,4
cewka zapłonowa kabel czarno czerwony i masa motocykla - 102,6,
Cewka WN 7.11k a druga 7,66k
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maniud1988
Hangaround
Dołączył: 19 Lip 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:47, 23 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Nikt nie pomoże?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bishop
Support
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:17, 24 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
impulsator i cewka zasilająca CDI mają opory w normie jak widać (tutaj nazwałeś to cewką zapłonową ale to pewnie pomyłka )
nie bardzo rozumiem wartości cewki WN bo mierząc uzwojenie pierwotne cewki (to od strony CDI) powinieneś mieć praktyczne zerowy opór a uzwojenie wtórne, to co idzie na świecę zapłonową i mierzone razem z fajką świecy zapłonowej wydaje się ok (sama fajka zdaje się ma 5kOhm oporu a sama cewka ok 3kOhm). U Ciebie różnica pomiarów to ok 500Ohm, tak jakby coś tu było nie tak z samą cewką WN
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bishop dnia Pon 9:18, 24 Lip 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|