Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sylwester
Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 4
Przeczytał: 16 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:11, 09 Cze 2019 Temat postu: Stator do Daelim 125 vc |
|
|
Siema . Wiem że temat odgrzewany , ale mam pytanie . Czy ktoś już obczaił jakieś zamienniki statora do vc ? Gdyż u mnie iskierka przygasa . A szkoda na złom oddać. I z wyżej wymienionej usterki kopka by się przydała.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sylwester dnia Nie 17:16, 09 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
pimfreda
Hangaround
Dołączył: 03 Maj 2019
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole Lub. Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 7:26, 19 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Niestety, ja kupiłem w tamtym tyg. ost oryginalny stator na świecie w koreab.. [https://www.koreanbikeparts.com/genuine-magneto-stator-coil-daelim-carby-models-vl125-vs125-vt125.html]
Więc zostają zamienniki lub używki.[/url]
Dla potomności pomierzę prądy w nówce i wrzucę na forum
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pimfreda dnia Śro 7:28, 19 Cze 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pimfreda
Hangaround
Dołączył: 03 Maj 2019
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole Lub. Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 9:15, 24 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
pomiary mnie zaskoczyły!!
Oba statory na blacie(wyjęte z Moto) mają dokładnie te same parametry oporu. Ale wyglądają inaczej tzn.:
-ten wyjęty z moto ma masę z impulsatora a ten kupiony "jako"oryginał w Koreabaik... masę ma wyprowadzona z obudowy statora.
i może tu tkwi problem z iskrą.
-ten wyjęty z moto ma grubszy drut na cewkach ale chyba mniej zwojów a ten kupiony "jako"oryginał w Koreabaik... na cieńszy drut ale chyba więcej zwoii
- ładowanie się poprawiło bo wynosi 14,4V na wolnych obrotach bez obciążenia
a 13,8V w pełnym obciążeniu
było 12,4V z Ob. max 12,7V bez Ob
Tak czy siak po złożeniu moto pali z rozrusznika bez problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Andyl
Hangaround
Dołączył: 09 Maj 2019
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubuskie zarskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:07, 25 Cze 2019 Temat postu: rezystancje stator itd. |
|
|
Cześć, proszę zapodaj manuala: ile rezystancja cewek nowych wynosi i zdjęcia. Skoro już zamontowałeś zmierz w kostce tą rezystancję- będzie poprawna.
Jak nowe cewki podłączyłeś? napisz lub rysunek=schemacik.
Zmierz proszę rezystancję starego wyjętego stojana - cewek - i też podaj tu na temacie. Potrzebuję seniorowi pilnie sprawdzić sb/nd motor pod tym kątem. Pozdr.
U mnie w 1. teście wyszło [UWAGA: moto teraz niesprawne, podejrzana cewka zapłonu] Daelim VS125 1998r. :
a/ masa do czarno-czerwony 114/116 ohm= rezyst. cewki zapłonu;
b/ do 2 ohm= rezyst. cewki AC;
c/ rezyst. impulsatora 109 ohm;
jeśli ktoś ma swoje pomiary - niech tu też wrzuci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pimfreda
Hangaround
Dołączył: 03 Maj 2019
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole Lub. Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 14:38, 02 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
POMIERZĘ ALE OD 2 TYG JESTEM W DELEGACJI I W CHACIE JESTEM DOPIERO 8.07 ALBO JUŻ NA URLOPIE CZYLI OD 15.07
OBIECUJĘ POMIERZĘ.
CO DO MANUALA TO NIE BARDZO JEST CO OPISYWAĆ:
SPUSZCZASZ OLEJ
ODKRĘCASZ DEKIELEK ROZRUSZNIKA I WYJMUJESZ ZĘBATKI
ODKRĘCASZ DEKIEL
WSZYSTKO ŁADNIE SIE ROZKŁADA
MASZ CEWKI NA WIERZCH W DEKLU (NIE ZOSTAJĄ PRZY SILNIKU)WIĘC ZABIERASZ CAŁOŚĆ NA STÓŁ
ODKRĘCASZ 3 ŚRUBKI CEWEK I DWIE IMPULSATORA UWAGA!!! ŚRUBKI MOCNO DOKRĘCONE A SĄ MIĘKKIE WIĘC ŁATWO JE ZNISZCZYĆ! JA NIE MOGŁEM ODKRĘCIĆ IMPULSATORA WIĘC MUSIAŁEM DREMELKIEM NACIĄĆ ŁEPEK ŚRUBY NA PŁASKI ŚRUBOKRĘT I Z POMOCĄ MŁOTKA I ŚRUBOKRĘTA DELIKATNIE Z WYCZUCIEM (BO TO ALUMINIUM) ODKRĘCIŁEM
JA KUPUJĄC STATOR KUPIŁEM NOWE USZCZELKI WIĘC STARĄ NOŻYKIEM WYCIĄŁEM - NIE DA SIĘ WYMIENIĆ STATORA BEZ USZKODZENIA USZCZELKI
MAM SKAN W SKALI 1:1 NOWEJ USZCZELKI MOGĘ PODESŁAĆ NA PW BO NIE WIEM JAK DOŁĄCZYĆ PDFa DO FORUM
SKŁADASZ WSZYSTKO W ODWROTNEJ KOLEJNOŚCI.
NOWY STATOR MA DOKŁADNIE TE SAME KABLE I WTYCZKI WIĘC PODŁĄCZENIE BANALNIE PROSTE.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pimfreda dnia Wto 14:44, 02 Lip 2019, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pimfreda
Hangaround
Dołączył: 03 Maj 2019
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole Lub. Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 20:44, 08 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
zgodnie z obietnicą
U mnie w moto teraz sprawne,po wymianie statora Daelim VS125 1997r. :
a/ masa silnika do czarno-czerwony 520 ohm= rezyst. cewki zapłonu;
b/ niebiesko/żółty rezyst. impulsatora 130 ohm;
na wyjętym statorze starym
a/ masa statora do czarno-czerwony 840 ohm= rezyst. cewki zapłonu;
b/ niebiesko/żółty rezyst. impulsatora 103 ohm;
reasumując:
motorek pali z rozrusznika UWAGA bez włączonych świateł
jak tylko włączę światła nie zapalę z rozrusznika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sylwester
Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 4
Przeczytał: 16 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 11:50, 31 Lip 2019 Temat postu: Stator do daelim 125 vc |
|
|
Znalazłem w sieci coś takiego G-1103 firmy Star . Co na to szanowne grono.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3607
Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:04, 04 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
W vs nie bylo tyle cewek co w tym star: https://www.youtube.com/watch?v=ycbF-1U20HE aczkolwiek jak wymiar i wtyki sie zgadzaja czemu nie sprobowac...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sylwester
Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 4
Przeczytał: 16 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 0:21, 15 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Gdybym wiedział że takie to kwiatki wyjdą to w życiu bym tego nie kupił . Ogólnie nie poleca . Dobre i fajne to może były ale 20 lat temu .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sylwester dnia Pon 10:33, 19 Sie 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3607
Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:07, 20 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Sylwester, zycie jest ciezkie i kazdy to wie, mialem VS i chyba kazda awarie przezylem ale nie zaluje bo mozna powiedziec dziesiatki tysiecy na nim zrobilem i bylo mega warto. Poznalem mase fajnych ludzi, zobaczylem mase fajnych drog i miejsc. I nikt nigdy nie zarzucil mi, o bo chinczykiem. Jak kupisz i dbasz tak masz. Ogarnij moto, zadbaj a odwdzieczy ci sie tym samym. Mega warto. Co wiecej, mam teraz 650 ale jakby sie trafil zadbany vs to znow bym kupil majac pieniadze i sie cieszyl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bishop
Support
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 54
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:28, 02 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
może to przesadna kombinatoryka ale tak dorzucę od siebie...
jeśli są z tym takie problemy (dostępność itp) a na dobrą sprawę to "tylko" stator i z tego co widzę na przykładzie G-1103 Star to mamy proste cewki na rdzeniu... zastanawiam się czy nie dało by się po prostu przewinąć uzwojeń nowym drutem nawojowym(?)
cewki praktycznie na wierzchu więc przy pewnych umiejętnościach manualnych wydaje się do zrobienia, wystarczy tylko użyć drut odpowiedniej średnicy i policzyć ilość zwojów na cewkach przy odkręcaniu starego drutu, no i oczywiście uważać w którą stronę nawijamy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sylwester
Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 4
Przeczytał: 16 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:24, 04 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Nie narzekam że chińczyk , rozbierałem i tam materiał jest o wiele lepszy niż w np. Romecie czy innym kitajskim bublu.Po prostu pierwsze Moto . Miało być fajnie , a tu 150 km i lipa . Akurat mam pecha , bo w okolicy nie mam nikogo kto by mi tą cewkę przewiną . Smuteczek . Sezon się kończy a Moto stoi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
matius28
Member
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:51, 05 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
I tak niedzialla. Siadz na spokojnie, połóż telefon tak żeby nagrywał Ci jak odwijasz i jedziesz. Bardziej go niezepsujesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 6:59, 06 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Poszukaj gościa który przewija (przezwaja) silniki elektryczne. Jeśli jest ogarnięty to da rade na spokojnie. W każdym mieście taki koleś jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grzesiek
Member
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 525
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:43, 08 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Jeśli niedaleko Ciebie nie ma kogoś kto zajmuje się przewijaniem to dogadaj się z jakimś zakładem na usługę z przesyłką kurierem (myślę że w necie znajdziesz taki).
Na pewno będzie szybciej i nawinięte maszynowo jest pewniejsze. poza tym zastosują odpowiedni drut.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|