Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sqymon
Support
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:51, 30 Kwi 2019 Temat postu: falujący obrotomierz |
|
|
Witam
Mam pytanie czy falujący obrotomierz to norma w naszych Daystarach czy też może standardowo wskazówka trzyma dokładnie wskazania?
U mnie od kiedy go mam na wyższych obrotach (po 7tyś rpm) obroty czasem troche falowały (+/-200-300rpm) nawet przy jeździe z równą prędkością.
Wczoraj odbyłem przejażdżkę i zaobserwowałem że obrotomierz przy wysokich obrotach (pow 7tyś rpm) potrafi nawet falować o +/-1000-1500rpm i to dość dynamicznie. To już raczej na pewno nie jest normalne, nie jest to też wpływ dziur w drodze itp. Organoleptyczni cały czas praca silnika jest równa.
Czego to może być problem? Od nowości mam lekko pękniętą fajkę na świecy, ale nie czuje jakiejś nierównej pracy silnika. Osiągi też na poziomie przyzwoitym (vmax licznikowe 110-115km/s przy 95kg wagi jeźdźca)
Czy to może być wina samego obrotomierza ? jakieś pomysły ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:39, 30 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Obrotomierza, wiązki, czujnika...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:54, 01 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Nie ma czujnika obrotow. Na szczescie. Spodziewalbym sie wiazki. Generalnie bramka wyladowcza daje na cewke i to wsio. Obrot idzie z cewki. Kabel czarny z zoltym paskiem albo zolty z czarnym. Moze jest przetarty albo zle laczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sqymon
Support
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:05, 02 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
ok,
na wstepie sorry ze bez polskich znakow
rozumiem ze ten kabel biegnie z cewki pod zbiornikiem bezposrednio do obrotomierza ?
po drugie czy lekkie falowanie jest normalne czy tez juz swiadczylo ze co sie dzieje ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesiek
Member
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 514
Przeczytał: 26 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:31, 02 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
U mnie w vs nic nie faluje obrotomierz działa stabilnie także myślę że jest to wina złych połączeń kablowych. Obrotomierz działa na zasadzie typowo elektrycznej dekodowania częstotliwości impulsów. Jeśli masz zły styk przewodu będzie fałszował dane lub może falować. Jeżeli w instalacji jest ok to obrotomierz do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sqymon
Support
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:38, 04 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Wiązka a dokładniej połączenia i kostki przejrzane. Przewód czarny z żółtym paskiem od obrotów był ok, może ciut lóźniejszy pod śrubką w samym obrotomierzu ale bez przesady. Za to od kontrolki biegu N w jednej z kostek był zaśniedziały.
Generalnie brak poprawy. Spróbuję jeszcze prowizorycznie sprawdzić zewnętrznym kablem bezpośrednio z cewki do obrotomierza.
Ale raczej obstawiam koniec życia obrotomierza.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sqymon dnia Sob 19:52, 04 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maurus
Prospect
Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:05, 04 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
W moim daystar obrotomierz dz iala bardzo stabilnie. Wiec jak koledzy pisali trzeba szukac w kablach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sqymon
Support
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:18, 05 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Pół niedzieli w garażu ale diagnoza jest
Ale od początku....
Sprawdziłem schemat i przewód idzie bezpośrednio z CDI przez cewkę do obrotomierza więc połączyłem prowizorka CDI z obrotomierzem (do zacisku już w całym urządzeniu a nie do kostki). Efekt dobry bo wskazówka stabilna. Więc jadąc od końca sprawdzałem gdzie jest uszkodzony odcinek/kostka. Trochę to zajęło bo doszedłem do ostatniego odcinka od kostki pod bakiem do obrotomierza. Byk to ostatni 9dcibek kabla więc położyłem nowy przewód u złożyłem wszystko do kupy. Jakie było moje zdziwienie że obrotomierz zaczął znów wariować .... Więc znów prowizorka i przewód 9d CDI do tego nowego i dalej wariuje. Ot hydrozagadka.... Kilka dodatkowych kombinacji i jest.
Obrotomierz wariuje gdy wkładam sam układ ze wskazówka do tej chromowanej zewnętrznej puszki. Jak wyciągam to stabilny.
Uważam że problemem są drgania, z tym że są takie jakie były czyli raczej małe, po dotknięciu obrotomierza prawie niewyczuwalne nawet przy 7-8tys RPM.
Założyłem takie gumowe podkładki pod tą blacho mocująca zegary - jest lepiej bo nie ma już tych wielkich wahań +/-1500 RPM. Tylko momentami max +/-200 RPM .
Czy może to świadczyć o końcu życia obrotomierza?
Jest tam pewnie jakiś silnik krokowy lub coś i pewnie może przy wyższych RPM już się gubi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|