Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Zębatki Daelim VT 125

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub balc




Dołączył: 07 Maj 2024
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:46, 07 Maj 2024    Temat postu: Zębatki Daelim VT 125

Witam nie dawno kupiłem daelim vt 125 motocykl pochodził z Niemiec i w dowodzie ma wpisane 2.29 KW tak jak by był zablokowany ale z tego co czytałem te zablokowane rozpędzają się do około 80 km/h mój na prostej dochodzi do 100 a z górki 110 moja waga około 110 kg. Zębatki : przód 13z, tył 42z zastanawiam się nad zmianą przedniej zębatki czy ktoś mógł by mi doradzić jaki rozmiar wybrać. Motocykl do 80-90 rozpędza się bardzo dobrze później to już walka o każdy kilometr właśnie dlatego myślałem żeby założyć z przodu 16z ale nie wiem czy to nie za dużo. Z góry dziękuję za podpowiedź pozdrawiam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzesiek
Member



Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 525
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:34, 07 Maj 2024    Temat postu:

Witaj
Kolego takie osiągi są całkiem normalne osiągi dla motocykla 125 i jeśli będziesz zmieniał zębatki to pamiętaj że nie ma nic za darmo. Jeżeli uzyskasz większą prędkość to stracisz na mocy i odwrotnie a i tak to dalej będzie tylko 125 i cudów się nie spodziewaj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSRdeluxe
Hangaround



Dołączył: 16 Lut 2025
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:52, 19 Lut 2025    Temat postu:

Swojego jeszcze nie testowałem na Vmax, ale przy jakich obrotach są teraz te prędkości osiągane?
Zwiększając przednią stracisz przyspieszenie, ale teoretycznie Vmax się zwiększy- o ile wystarczy mocy temu silniczkowi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Moto-Amator
Support



Dołączył: 28 Paź 2024
Posty: 30
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszyniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:42, 21 Lut 2025    Temat postu:

Nie myli się ten co nic nie robi . Zmiana przedniej zębatki zawsze coś da ( ale nie ma co przesadzać) bo może okazać się że po tym zabiegu łańcuch jest za krótki albo za długi ... Powoli i z rozsądkiem do tego trzeba podchodzić... Ja bym tu nie kombinował... To nie demon prędkości , jakoś jedzie , zbiera się, tragedii nie ma ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3607
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:43, 02 Mar 2025    Temat postu:

Zębatka kosztuje 20 zl a wymiana jej jakies 3 minuty. Kup o jeden zab wiecej i sprawdz jak ci sie jezdzi. Fakt jest taki jaki napisal Grzesiek. Cos za cos, obniza sie obroty ale i moc wyjsciowa. Po tych paru latach na motorkach, gdzie sam chcialem 125 jezdzic "szybko" teraz z doswiadczenia wiem, ze sensowne predkosci dla pojemnosci to:

125 80-90
250 90-110
600 120-140
I serio duza zmiana pojemnosci powyzej 100kmh JEST WYMAGANA...
Fizyki nie oszukamy, od 80-90kmh zaczynaja sie takie opory powietrza ze zapotrzebowanie na moc rosnie geometrycznie... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jarcun
Prospect



Dołączył: 31 Maj 2018
Posty: 94
Przeczytał: 41 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:21, 08 Kwi 2025    Temat postu:

Mi w vl zmiana z 14 na 15 się podoba ale ja jadę sam bo w 2 osoby lepsza 14

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3607
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:54, 08 Kwi 2025    Temat postu:

Ja mialem zalozone 15z z przodu przy silniku z VJ z chlodniczka oleju przeroniony na 150cm. Dawalo to tyle, ze moment byl wczesniej i na przelotach konkretne obroty mialy mniej wibracji niz na 14 (przy danej predkosci byly nieznacznie nizsze), przy dziennych przelotach po 400km robilo to robote. No ale silnik byl po modyfikacjach i minimalnie mial wiecej mocy a dosc odczuwalnie wiecej momentu obrotowego przez zmiane pojemnosci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin