Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lesny
Hangaround
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:45, 22 Kwi 2019 Temat postu: Problem z gażnikiem Daelim Daystar vl 125f |
|
|
Witam wszystkich mam na imię Robert i mieszkam w Koninie. Od jesieni jestem posiadaczem Daystara 2006 r vl 125f. Bardzo bym prosił o pomoc z waszej strony co do mojego Daystarka.
Mianowicie chodzi o to iż mój motocykl jest uszkodzony. Jeździ ale coś jest z nim nie halo opiszę problem. Jadąc jest strasznie powolny i nie mogę przyspieszyć ponieważ się od razu muli jeśli otworzę mu ssanie to rwie do przodu jak szalony myślałem że to wina gaźnika więc kupiłem nowy i jest to samo w sklepie powiedzieli że jest ustawiony i tylko zakładamy i jazda ale tak nie jest. Pewien mechanik powiedział że ssie lewe powietrze i na króćcu między gaźnikiem a cylindrem jest wężyk i żeby go zaślepić to powinno pomóc ale nadal nic. ten wężyk prowadzi do zaworu chyba erg pod siedzeniem. Może cały zawór odciąć. Teraz jężdżę na ssaniu bo inaczej się nie da i chla mi paliwo. Koledzy proszę o pomoc co zrobić. A może ktoś ma na zbyciu książkę obsługi. Proszę potrzebuję dobrej rady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kacper
Support
Dołączył: 08 Paź 2018
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DJ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:24, 22 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
No ja tam nie wiem, czy gaźnik prosto że sklepu jest ustawiony. Koledzy tu na forum pisali, żeby spsikać króciec np plakiem. Jeśli obroty nie wzrosną znaczy dolot szczelny. I w zasadzie zostaje regulacja bądź gaza bądź zaworów. Powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lesny
Hangaround
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 6:02, 23 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Kacper napisał: | No ja tam nie wiem, czy gaźnik prosto że sklepu jest ustawiony. Koledzy tu na forum pisali, żeby spsikać króciec np plakiem. Jeśli obroty nie wzrosną znaczy dolot szczelny. I w zasadzie zostaje regulacja bądź gaza bądź zaworów. Powodzenia |
Po świętach się tym zajmę.Dzięki za radę dam znać jak wyszło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesiek
Member
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 519
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:35, 23 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Witaj
Kolego ten króciec jest do otwierania kranika pod bakiem ponieważ masz automatyczny, gdy go zaślepisz odetniesz dopływ paliwa z baku.
Najczęściej jest to objaw za dużej ilości powietrza czyli zbyt uboga mieszanka, odkręcając ssanie wzbogacasz tą mieszankę.
Zacznij od sprawdzenia szczelności oraz regulacji gaźnika, nie są w fabrycznie regulowane. Nie znam dokładnie budowy gaźnika ale obejrzyj sobie stary gdzie jest dysza paliwowa powinna być od strony lewej. Wkręć ją do końca a następnie wstępnie wykręć 2,5 obrotu, odpal moto i w czasie pracy odkręcaj co 0,5 obrotu do uzyskanie zadowalającego efektu. Jeśli regulacja nie przynosi rezultatów wówczas problem leży gdzieś indziej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sqymon
Support
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:06, 24 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Grzesiek napisał: | Kolego ten króciec jest do otwierania kranika pod bakiem ponieważ masz automatyczny, gdy go zaślepisz odetniesz dopływ paliwa z baku. |
Tu chyba kolego sie mylisz. Sam ogladąłem kiedyś Daystara z 2006 i one miały coś ala EGR bo miały jakąś wyższą normę spalin EURO ileś tam. Tam była metalowa rurak z podciśnieniem która zaciągał spaliny (może nawet gdzieś zza zaworów wydechowych) i wrzucała je do króćca między gąźnikiem i filtrem żeby je drugi raz przepalić.
Ogólnie poleca się zatkać monetą od storny cylindra i zaślepić w króćcu - ponoć troche więsza moc.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sqymon dnia Śro 12:08, 24 Kwi 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
lesny
Hangaround
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 6:54, 28 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Koledzy obaj macie rację ja dopiero go poznaję. Jeśli chodzi o paliwo to kranik otwieram ręcznie tak jak kiedyś bywało. A jeśli chodzi o ala erg to tu się zgodzę z kolegą jest tak jak opisał. Po święcie majowym jadę do mechanika napiszę co zrobił o ile mi powie. Pozdrawiam i dziękuję za dobre rady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 6:00, 30 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Zacznijmy od tego, gaźnik masz Daelimowski czy jakieś PZ cośtam.
Jeśli Daelimowski, to od spodu od strony cylindra n środku jest śruba regulacji mieszanki, trudny dostęp ale wszystko się da, spróbuj wykręcić ją o 1/4 może nawet 1/2 obrotu kiedy motorek jest zagrzany. Delikatnie popuść ssaniei zobacz czy trzyma obroty. Od prawej strony gaźnika (czyli od strony sprzegla) masz regulację obrotów jałowych, tę śrubkę zaś, musisz kapkę wkręcić aby podwyższyć obroty. Pomaga przy regulacji czasem trochę manetką dodać gazu, żeby przepustnica się lepiej układała. Spróbuj, to nic nie kosztuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|