Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:54, 04 Paź 2015 Temat postu: Podświetlenie tachometru. |
|
|
Jakieś pomysły jak się dostać do środka i jaka żarówa może być potrzebna?
Co prawda nie jest mi to niezbędne, bo na słuch biegi przerzucam i tak i tak, no ale źle mi się komponuje kiedy się ściemnia, a jako, że rano jest jeszcze ciemno a wieczorem już szybciej robi się ciemno, wypadałoby to zrobić, żeby było ładniej....
Pomysły? Ktoś robił? Propozycje?
Poczekam jeszcze trochę, jak nikt nic nie napisze, to spróbuję sam to "rozwalić" a potem wrzucę zdjęcia z partaniny jak coś. Jeśli się zabiorę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
matp3
Prospect
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:17, 04 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Niestety nie miałem okazji rozbierać zegarów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:29, 04 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Spoko, rozgryzlem, jestem jeszcze w garazu bo mi tu dobrze tylko lapka nie wzialem... wroce wrzuce fotorelacje. W kazdym razue dziala i znow bylem milo zaskoczony dopracowaniem...
edit 21:00
Dobra, sprawa prosta żeby się tu nie rozwodzić. Trzeba odkręcić dwie dolne śrubki pod zegarem, jedna jest na śrubokręt philips jak mawiają amerykanie czyli na krzyżak, druga na imbusa bodaj 4, sprytne rozwiązanie, nie trzeba odkręcać lampy bo imbus ładnie podchodzi. Pierwsza miła rzecz - a za razem uwaga - pilnujcie podkładki i USZCZELECZKI od śrubki, mała rzecz a cieszy i zabezpiecza przed wilgocią. Wiadomo, potem przy składaniu dobrze jest zwrócić uwagę czy ładnie wchodzi spowrotem bo ma "kołnierz". Główna uszczelka rzecz jasna to samo (ta od góry). Po odkręceniu dwóch dolnych spokojnie można wyjąć cały układ tachometru czy tam obrotomierza jak kto woli i jest skromny ale jest dostęp do żarówki. Chwilę się zastanawiałem czy to na pewno to bo była bardzo pasownie umieszczona w uszczelce (kolejnej) ale drogą dedukcji po kolorach przewodów - gdzie w większości tego typu pojazdów masa to zielony (nie jak w aucie czy innym sprzęcie o napięciu stałym czarny/brązowy) a do żarówek dochodzą dwa naraz. Potem wymiana żarówki i w odwrotną stronę. A tak swoją drogą drugim miłym zaskoczeniem było mocowanie samych przewodów od rezystorów wskazówki (3 sztuki) każdy ze swoim prowadzeniem i na śrubkę, co zapobiega zwarciom i "wylataniu". I miałem dodać 100 zdjęć z tej partaninki, ale w sumie zrobiłem cztery, ale szkoda zaśmiecać to tylko wrzucę jak wygląda tacho po otwarciu...
[link widoczny dla zalogowanych]
PS
Zastanawiam się jak to będzie w razie "W" z prędkościomierzem, bo tam dochodzi już mechanicznie linka z koła przedniego + przewody, ale przyjdzie czas na tamtą żaróweczkę to się zobaczy. A podejrzewam, że to chyba niedługo, bo po założeniu nowej do obrotomierza, ta świeci dużo jaśniej niż prędkościomierz... No, i jeszcze oświetlenie poziomu paliwa - to też ciekawostka, ale nie ruszam póki nie trzeba.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Nie 20:11, 04 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TSin
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG || Daelim VT evolution Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:00, 04 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Ja wymieniałem u siebie żarówkę i musiałem odkręcić prędkościomierz, bo tak zbudowane.. Wszystko spoko tylko polecam dużo smaru ''penetrującego'' wlać do linki, żeby doszło do końca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kundellesny
Sgt. at arms
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:25, 31 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Jest szansa na dokladniejszy opis w predkosciomierzu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:32, 31 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Jak będziecie musieli zmieniać żaróweczki to włóżcie lampki ledowe. Dłużej żyją i ładniej świecą. No i biorą mniej energii co w tych moto ma znaczenie. Każdy wacik do przodu przekłada się na lepsze świecenie reflektora. W jednym tak przerobiłem i od razu lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez AdamM71 dnia Czw 23:33, 31 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 5:35, 01 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Predkosciomierza nie robilem jeszcze, ale puszke otwiera sie raczej tak samo. Dwie srobki od dolu i wyciagasz gore...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:16, 01 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Żaróweczki ledowe fajna sprawa ale: w VTeku nie ma poziomu paliwa tylko jest lampka rezerwy. Sterowana jest termistorem w baku. Jeżeli zastosujemy żarówkę led nie będzie to działać. W układzie musi być odpowiednia rezystancja. Druga sprawa żarówki led mają dziwne kształty i może nie wleźć do obudowy, następna sprawa, ledy nie nawiedzą zimna i wilgoci palą się momentalnie, następna sprawa ledy niezbyt sobie radzą ze skokami napięcia a u nas jest prądnica a nie alternator. Z doświadczenia wiem że napięcie wytwarzane przez mój motór nie jest stabilne, uwaliłem nim dwie przetwornice od ksenonów. Ledy miały być takie cudowne ale niestety nie są palą się tak samo szybko jak zwykłe żarówy.
U mnie jeszcze był problem z tą gumą co trzyma żarówe, człowiek głupi ciągnie za kabelki żeby wyłuskać to z obudowy a to błąd, wylazły mi kable z stykami, musiałem popodginać i powciskać żeby świeciło. A i żarówki mają różne moce nie wstawajcie za mocną bo stopi liczniki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:48, 01 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Np a jaka tam wchodzi, 1,2W bodaj, coz to za obciazenie... To nawet nie jest w5w... i po jednej na strone (vs) i chyba do paliwka. Kontrolki n < > h i tak nie swieca caly czas...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:44, 01 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Foveon, zastosuj leda can bus i instalacja odczyto leda jako żerówkę i zadziała.
Rushrod, jak było wszystko oryginał to podczas jazdy jak chodził reflektor i włączyłem kierunek to migał blado i powoli. Pierwsza zmiana to led na postoju i kierunki przyśpieszyły. później led z tyłu i kierunki chodzą prawidłowo. Następny zabieg ledy w kierunkach. Rewelka. Mocne światło nawet w dzień. Przy tym wszystkim lampa świeci zajebiście przy wzmocnionej żarówce h4 night breaker osram. Powiem że w końcu w nocy można zapierdzielać na lajcie. Dla porównania w drugim VC ku wszystko jeszcze oryginał i wygląda to blado.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:11, 01 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
A bo wy macie VC :p
Wczoraj montowałem lightbary i tam mam właśnie ledy. Dają fajnie jasno i przyjemnie. Ale na razie to prąd idzie z akumulatora bo silnika brak. Jedyne co wkurza to to że nie dorwałem H1 o ciepłej barwie. Jak zamontuje silnik i ledy nie siądą to kupie H1 ciepłe są ale bardzo mocne i bardzo drogie, albo kupie H4 ledową zimną i wymienię. Co do leda can bus to nie przejdzie ten patent z kontrolką rezerwy. Can bus ma malutki rezystorek aby komputer się nabrał. Czujnik rezerwy to termistor który się rozgrzewa jak nie jest chłodzony benzyną. Aby się rozgrzał musi iść odpowiednie napięcie przez żarówkę która robi za rezystor i obniża napięcie aby termistor nie upiekł się. Nie będę z tym ryzykował. Z resztą pewnie pobawię się bo mam pełno żaróweczek ledowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kundellesny
Sgt. at arms
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:59, 01 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Wymieniona!!!
Nie ma wiekszej roznicy od tachometru, tylko tyle ze wyjecie blatu ogranicza linka, wiec trzeba sie nagrzebac paluszkami ale da rade bez wiekszych problemow.
ps. przy ponownym wkladaniu blatu do obudowy uwaga na uszczelke/kolnierz bo lubi sie zawijac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:51, 01 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Przy tacho to samo. Trzeba uważać na uszczlkę. Na szybce i tej i tej mam slady bo parze, więc już ktoś to otwierał i nie koniecznie dobrze złożył.
Dobrze wiedzieć na przyszłość, że bez problemu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KuBusioWy
Member
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WGR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:49, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ja dzisiaj musiałem zmienić .Od prędkościomierza mi się spaliła a od obrotomierza coś nie łączyła ,a teraz mam taki problem ,że jak mam światła zapalone i stoi na jałowym to obrotomierz leży na 0 .Ktoś coś ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:10, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Tryb eco
a na powaznie gdzies jakis kabelek nie laczy lub lapie zwarcie. Skoro wczesniej dzialalo a przy wymianie zarowki sie zdupczylo polecam poruszać kablami na odpalonym moto i zobavzyc czy zaskakuje...
mozesz tez sprobowac wyciagnac ta nowa zarowke, moze ona jakos wplywa negatywnie (zwarcie) na uklad. Chyba nawet od wyciqgniecia zarowki zacznij..
daj znac czy cos sie zmienilo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:31, 13 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Wiem że odkopuje temat ale sprawdź Kubusiowy czy nie masz za małego napięcia w instalacji. Ja mam coś ostro namieszane i akumulator jest za słabo ładowany, na początku siada wskazanie obrotomierza, później podświetlenie wskaźnika paliwa, później zegarów. Jak przygazujesz to powinno się wskazanie znowu pojawić, mógłbyś ewentualnie wykręcić tacho raz jeszcze i te śrubki dociskajace kable spryskac takim cudem co się "kontakt" nazywa po czym dokrecic je mocno ale z wyczuciem. Sprawdź też czy wszystkie mają podkładki sprezynujace bo bez nich lubią się odkręcić przy wibracjach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|